Gå til innhold

Hvordan er formen?


Juni-mor en gang til!

Anbefalte innlegg

Her merkes det at alvoret nærmer seg. Har hatt antydning til bekkenlåsning, men holdt det i sjakk med gode øvelser jeg fikk sist svangerskap. I går ble jeg plutselig hoven / øm nedentil og så fikk jeg problemer med å gå, igjen. Men ikke som bekkenlåsningen. Dette varte hele kvelden. Måtte henge bakpå ryggen til samboer og han fikk veltet meg i seng. Heldigvis bedre i dag. Lurer litt på hva det er... Skal jeg i mitt 3. svangerskap omsider få oppleve bekkenLØSNING? Eller er det hodet som synker ned allerede, og kanskje trykker litt på nerver og sånt? Syns det skjer så mye rart nå. Løper på do hele tiden, tissing + (har vanligvis treg mage). Og kynnerne gjør stadig mer av seg. Det er enda ikke ett år siden jeg fikk mitt barn nummer to og er litt engstelig for å føde for tiden denne gangen. Endel tanker, ja. Ønsker alle lykke til mot innspurten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er formen forholdsvis grei men kjenner ting begynner å bli tungt nå... Bekkenet verker litt så vondt å snu seg i senga, løfte beina, komme inn og ut av bil osv. Magen begynner å bli i veien og alt føles som et ork for tiden...spesielt hvis det har med bøying og det å være i aktivitet. Trives best på sofaen nå gitt og få gjøre ting i mitt eget tempo...

De siste ukene kommer nok til å gå kjempefort. Må virkelig snart begynne å få alt klart til babyen kommer!

Lykke til mot innspurten alle sammen:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

formen her er veldig bra sammelignet med sist gang...jeg sliter med bekkenet da men det har jeg gjort helt siden begynnelsen men føler jeg klarer å holde det i sjakk med å gå lange gode turer..kan ikke gå rett etterpå men dagen etter er jeg mye bedre igjen...ellers er magen i veien for mye men har en 4åring som holder meg i masse aktivitet og har en mann som jobber mye for tiden..så det blir mye på meg for tiden, men føler det gåt bra=)men jeg må legge meg tidlig for å hente inn energi til dagen etter..prøver å ta pausene mine innimellom men ikke alltid så enkelt når man har barn fra før...=)har bestemt meg for å ikke gå lei før 17mai hvertfall(hvis jeg kan styre det selv da hehehe)men etter det kan nedtellingen begynne for fullt=)lykke til allsammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ærlig innrømme at formen ikke er helt på topp til en hver tid.Har noen dager som er bra og andre dager som er helt på bånn. har de siste ukene slitt mer og mer med ryggsmerter. Har en stikkende smerte som går fra ribbeina og gjennom hele kroppen til ryggen. Tror nok det begynner å bli trangt for den lille gutten vår inni magen og at han ligger og presser på noen punkter. hjelper hvis jeg får strekt meg litt ordentlig ut. Håper det hjelper når han kommer litt lenger ned og forhåpentligvis setter seg. Gleder meg masse til gutten vår kommer til verden og i mellomtiden må jeg bare passe på å høre på kroppen min og slappe av når jeg trenger det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen her er helt fin, tror ikke jeg skal klage mest.

Har vært heldig og bare lagt på meg 4kg, men det kan vel komme fler kg....

Det eneste som plager meg er halsbrann og at det er veldig slitsomt og bøye seg...... Men tror jeg er heldig iforhold til veldig mange andre gravide.

Har man så fin graviditet når man er førstegangsgravid?

Har heller ikke hormoner syns jeg selv, det samme sier barnefar også, han sier han er heldig tror ikke det er mange menn som har det så lett under en graviditet.

Men masse lykketil til alle kommende mødre her inne!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt endel med rygg og bekken i det siste.. Går til fysioterapeut en gang i uka, men har enda mye vondt.. Går 100% på jobb enda, men er stygt redd det blir 50% sykemelding snart.. Har fått tilbake kvalmen og oppkast også.. I uke 33.. Er det helt normalt liksom? Sleit med kvalme og oppkast hver dag frem til uke 20.. Fra uke 20 frem til en uke siden ca, har jeg bare vært kvalm en og annen dag... Men nå er jeg drit dårlig hver dag igjen.. Kjempe kjekt..

Men, men.. 7 uker igjen :)

Jeg er også av de heldige som ikke har noen hormoner i omløp.. Samboer skryter masse av meg til alle.. Hehe.. Jeg er ikke sur eller grinete eller noe.. Så han er veldig fornøyd med meg som gravid,.. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg har bekkenløsning og har fysio hver tirsdag. jobbet 50% siden 9 mars. Dette pga jobben min, som er mye løft og tunge stilillinger kroppen belastes med, så det er bedre å halvere jobbingen nå enn å gå ut i 100%sykmeldt alt for tidlig, for da innbiler jeg meg at tiden går saktere enn nå og frem til fødslen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag synes jeg at formen er skikkelig rævva.

Har vært 100% sykemeldt siden begynnelsen av mars pga brudd i halebeinet (datt ned kjellertrappa.....lucky me...)

Fått bekkenløsning også, så nå går jeg til fysio 2 ganger i uka.

Jeg er lei av å ha det vondt, lei av å føle meg usexy og klossete, lei av å være blakk (fordi NAV ikke greier å få ut finger'n sånn at jeg kan få sykepengene mine...) og ikke minst lei av å være en eksplosiv hormonbombe.

Nå må det skje noe positivt snart!!!!!!!!!!!

 

Sorry, bare måtte få det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er egentlig veldig bra! Men jeg er veldig glad for at jeg bare har 3 uker igjen å jobbe. Jobber i bhg og har en liten på 16 mnd når jeg kommer hjem. Det begynner å bli veldig tungt og det syns på kroppen min. Bak på det ene beinet så har jeg fått ikke mindre enn 4 store åreknuter, og tro meg, det er ikke pent. Kan ikke akkurat si at jeg gleder meg så veldig til bade sesongen! Begynner også å kjenne det i ryggen og har fått en god del vann i beina, og det hjelper ikke at det er så varmt nå om dagen. Også har jeg mange veldig vonde kynnere, så når det kommer flere stykker etter hverandre så må je jo si at jeg tenker på fødsel. Og nå når jeg først er igang, så må jeg jo nevne min stakkars samboer. Han har vært veldig tålmodig med meg,men nå begynner det å bli nok for han. Han sier at han prøver og minne seg selv på hvorfor han er glad i meg! Jeg prøver å ta meg sammen, men det er ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok i hvert fall mer vanlig å ha et slikt svangerskap som førstegangsfødende enn som flergangsfødende:-) Jeg hadde også et drømmesvangerskap med barn nr. 1. Hadde ingen plager overhode, og ble ikke ordentlig lei før jeg var 1 uke på overtid... Nå er jeg gravid med nr. 3, og synes hele svangerskapet har vært pyton. Har hatt bekkenplager siden uke 15, som har forverret seg betraktelig den siste måneden. Og med to små hjemme på 5 og 3 år så blir det ikke så mange anledninger til å slappe av... Har nå vært 40% sykemeldt siden påske, og gleder meg veldig til å gå ut i ordinær permisjon om en uke... Nyt at formen er bra, og kos deg masse under innspurten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært veldig dårlig gjennom hele svangerskapet, men nå er faktisk formen veldig bra :D så nå nyter jeg graviditeten!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet ganske dårlig med et altfor lavt stoffskifte, men dette regulerte jeg med medisn og etter de 3første mnd har det vært en fryd å gå gravid. Dette er førstemann da så det er nok sikkert ulik utfra hvor mange svangerskap osv Men jeg har vært heldig og kunne tent hver dag samt gått lange turer med hunden min hver eneste dag:-) Så formen virker bedre enn før jeg ble gravid egentlig;-) Mulig at dette forandrer deg helt på slutten, men da tar jeg det da;-) Har jo ennå 4 uker igjen, men gjøre mye å være positiv i tanker og ikke minst bevege seg om man kan;-)

 

Lykke til alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...