Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åssen blomster kan man egentlig sette ut på denne tiden?

Evt hvilke stauder etc kan man sette ut? Fortrinnsvis noe som sprer seg :-p

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Hm... Av sommerblomster begynner det jo å komme litt nå snart. Stemorsblomster tåler det meste, og er noen av de tidligste du kan sette ut.

Stauder går som regel greit - de skal jo uansett stå ute hele året. Men vær forsiktig med vanningen. Når du planter nye planter skal du jo vanne godt de første dagene så det setter seg, men se an været. Fryser dette vannet kan det nok skade røttene om de har fått litt skader når du har tatt dem ut av potten.

En grei regel er å se på hva hagesenteret selger. Det hagesenteret selger av sommerblomster (er vel ikke kommet så mye enda) kan plantes ut, ihvertfall i krukker som taes inn i gangen ved fare for frost.

Flerårige planter som stauder, vintergrønne osv kan du nok fint plante nå, så lenge du som sagt er forsiktig med vannet, og planter på en dag med varmt vær.

Husk å ha litt stein eller leca i plantehullet, det blir fort mye vann på denne tiden av døgnet.

Hm, nå kom jeg egentlig ikke med noe spesifikt her, men...

Får tenke litt til :-)

Skrevet

På denne tiden av døgnet, du liksom :-p Hihi

Kjøpte to sånne ti-pakninger med stemor i dag ja, og to påskeliljepotter.. Så får det gå som det går.. Handlet på Plantasjen da, og der er det jo stokk umulig å få hjelp til noe som helst ;) Vår filial altså :-p

Fikk iallefall kjøpt ny trillebår og piasavakost :-D

Skrevet

Haha, skrev jeg det? *prematur ammetåke*

Ja, på plantasjen skal det vel egentlig være selvbetjening - er det som holder prisene nede , men hos oss har vi mer service og gartnere da, for å "kompensere" for at vi er en så liten butikk :-)

Og trillebår og piasavakost (herregud for et merkelig ord) har man jo alltids bruk for :-)

Skrevet

Når jeg gikk på gartnerskolen fant jeg forresten en sprell levende stemor under snøen når jeg måkte i desember, så de tåler mye! Hehe...

Skrevet

Jess, min svoger tok livet av den forrige trillebåra i fjor sommer da han fyllte den med belegningsstein... Den er rett og slett oppbrukt ;) Og kosten vi har, er rett og slett for liten! Altså kort! Er det muulig, liksom??? :-p

Skrevet

OOO, too much information... =P

Så han tok livet av trillebåren altså? dårlig kvalitet!

men hva er det du bruker kosten til da, siden den er for liten? eneste en piasavakost hadde vært for liten til å feie her er ræva mi, haha... Men så er jeg ikke noen ekstremkoster heller da.'

'

(Gud så dårlig humor jeg har i dag!)

Skrevet

Ja, kort altså, skrev jeg ikke det? Den er sånn at jeg må bøye meg litt for å feie med den, og det gidder jeg ikke mer. Så nå har jeg kjøpt ny! Yeah!

Å ta livet av en trillebåre med belegningsstein er ikke såå rart egentlig, de veier jo grisemye, og han ville IKKE gå flere turer enn han måtte.. Vel, ble maange turer uten hjelpemiddel etterpå :-p *muhaha*

Skrevet

Haha, jeg følger ikke med i dag... Svimmel!

Kort ja, da er det jo en annen sak. Trodde du tenkte for liten, og at du kanskje var litt lat...=P

Ja, når han ville være så lat fikk han bare ta konsekvensene etterpå. Håper det ikke gikk altfor mye utover ryggen da...=P

Herregud, jeg virker jo helt hjernedød i dag med alle misforståelsene mine...

Skrevet

Tjah, si det? Han har vært sykmeldt i hele 2009 pga ryggen da *knis* tror ikke det er gårdsplassen min sin feil altså :-p

Skrevet

Uff da... Nei det var nå isåfall litt i overkant mye å ofre for noe belegningsstein da...=P

Skrevet

Hohoho! Det er sant :-p Men JEG kom greit utav det da, måtte bare kjøpe ny trillebåre ;)

Skrevet

Hehe, ja det syns jeg faktisk du burde da...=P

Skrevet

Have done!

Ps. selger Plantasjen puslespill?

Skrevet

Hehe, jeg skulle egentlig skrive "ja det syns jeg du gjorde rett i" eller noe sånn, men hjernedødheten slo inn igjen.

Vi hadde ikke puslespill sist jeg var på jobb, men jeg har vært sykemeldt en stund så det er egentlig godt mulig.

En dag jeg var på jobb spurte en kunde hvor tannkremen vår, så det viser jo at vi har det meste=P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...