Gå til innhold

Føde stor baby? (4,7kg) Samme som 3.trim


Tobarnsmammaen

Anbefalte innlegg

Jeg har visstnok en stor jente i magen. Var på ul undersøkelse i går og fikk estimert henne til 4,7 kg da. Har åtte dager til termin idag, så hvis det er riktig kan hun veie over 5, 0 kg ved fødsel! AU!!! Estimatet har visst en feilmargin på ti prosent begge veier, men jordmor som foretok undersøkelsen sa at hun aldri hadde tatt mer feil enn det.. Både jeg og pappaen var gjennomsnittlige da vi ble født. Han 3,2 kg og jeg 3,5 kg. Vi lager visstnok bare store barn. Ingen oss er spesielt store heller. Nå er jeg litt engstelig må jeg innrømme. Hvordan skal denne fødselen gå? Er det noen der ute som har født såpass store barn? Hvordan gikk det? Jeg settes i gang til termin hvis hun ikke kommer før den tid. Får modningsakupunktur hver dag nå så får håpe noe skjer snart.. Veldig takknemlig for svar! Tenker på om jeg burde kreve keisersnitt. Å sette i gang en fødsel av et stort barn kan jo være risikofylt.

Elidamammaen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:) Tror ikke du skal bekymre deg for mye. Jeg fikk beskjed med førstemann at jeg ikke kom til å gå til termin for babyen var så stor. Og hvis jeg mot formodning gikk HELT til termin var han estimert til å være rett over 5 kg. Jeg gikk 13 dager over termin! Og baby Mathias var "bare" 4210 (53 cm lang og 35 rundt hodet)...så der tok de grundig feil heldigvis. Jeg gikk å bekymret meg for en stor baby helt uten grunn!

 

Så prøv å slapp av. Det er ikke nødvendigvis vekta på babyen som avgjør hvordan fødselen blir, har jo mye med str. på hodet til babyen også. Uten at jeg vet om de estimerte det på babyen din?

 

Er så mye annet som spiller inn for hvordan fødselen blir, så ikke bekymre deg i det hele tatt for str. på babyen:)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, du trenger ikke bekymre deg, jeg fødte ei jente på 5 kilo å det gikk like greit som en annen fødsel sa jordmora. men det er jo klart at det er tyngre når du skal presse babyen ut, jeg fikke hjelp av vakum å det var gått ute på en ri med den. jeg skal he en til i okt så er litt spent på å stor den blir, ikke revnet jeg noe særlig heller.så ikke gru deg men nyt de siste dagene, er gått å få en baby man kan ta litt i uten å være redd. vi var også under 4 kilo begge å er helt vanlig store nå så får nok bare store barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk estimert min jente til 4,5, minst, og var dødsbekymra. Men hun var akkurat 4 kg og fødselen var nok ikke verre enn mange andre førstegangsfødende. Så lenge bekkenet er stort nok så går det greit, og det er hodet som er baugen når babyen skal ut, ikke antall kg...

En fordel at de er litt robuste, hun spiste godt og sov godt, ingen problemer, og jeg revnet ikke så mye heller...

 

Ikke tenk på størrelsen, det er mye som spiller inn mht fødselen, og husk at de vet hva de skal gjøre for å hjelpe deg! Ingen grunn til å ta keisersnitt, det går som regel kjempefint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...