Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 jeg tok en gravidetstest for 3 timer siden , den var negativ ,men når jeg så på den nå var det 2 tydlige strekker der, veit man skal lese av innen 5 min, men tok en test for 23 dager siden å der kom det ikke noen strkk på den slik som denne, kan jeg være veldig tidlig i svangerskapet???? please hjelp meg noen med dette, erfaringer??
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #3 Skrevet 7. april 2009 ok, hadde håpa at noen hadde erfaring med dette
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #4 Skrevet 7. april 2009 det er mange som får disse "sen"-strekene.. Men det er en grunn til at man ikke skal lese av etter tiden
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #5 Skrevet 7. april 2009 Jammen så rart at det ikke er slik på den jeg tok 3 dager siden sjekka den dagen etter nemlig. Hadde veldig slim i helga ,med friskt og brunt blod etterpå i helga og stikk i siden på høyre side, litt rart synes jeg da men.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #6 Skrevet 7. april 2009 det ER en grunn til at de skal leses av innen en viss tid! at den sisten du tok ikke viste 2 streker har ingen betydning! men ta en ny test om noen dager vist du ikke stoler på svaret.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #7 Skrevet 7. april 2009 Jeg var gravid for et par år siden og tok en test midt på dagen, den var uklar. Men da jeg tok en test på morgenen (dagens første urin), så var den positiv som bare det. De fleste urinprøver og tester skal tas om morgenen, for da er urinen mest konsentrert og alle testresultater vil bli mye tydeligere. SÅ prøv igjen imorgen tidlig, eller om noen dager ; )
Gjest Skrevet 7. april 2009 #8 Skrevet 7. april 2009 Ta en ny i morgen tidlig. Umulig å si hvorvidt du er gravid eller ikke. Er en grunn til at de skal leses av innen en viss tid, og med morgenurin.
Miss Misantrop Skrevet 7. april 2009 #9 Skrevet 7. april 2009 Var strekene gråe eller hadde de farge?
Miss Misantrop Skrevet 7. april 2009 #10 Skrevet 7. april 2009 Fra www.pernille.info 6. Kan man få falskt positivt resultat? Det er mulig, men lite trolig. Får man positivt resultat så er man med aller største sannsynlighet gravid. Eneste unntaket er dersom man har tatt medikamenter inneholdende hCG, da kan testen påvise rester av medikamentet istedet for å påvise en graviditet. I tillegg hender det av og til at noen tester utvikler "positive" resultater etter tidsfristen for avlesing. Man skal ikke avlese testen etter tidsfristen (vanligvis 10 minutter, det står spesifisert i bruksanvisningen til testen). Helst bør man kaste testen etter 10 minutter og ikke grave den fram fra søpla etter en stund for å sjekke om det har kommet noen strek. Sist, men ikke minst, på noen tester blir teststreken synlig som en skyggestrek - dvs. at streken er grå eller ser ut som en "bulk" i testen. Disse kommer som regel etter tidfristen er gått ut, gjerne etter at testen har begynt å tørke inn, og det forårsakes av en kjemisk reaksjon og/eller inntørking i testen, og er ikke positivt resultat. Les ellers her for en mer dyptgående analyse av falskt positive tester.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå