Gå til innhold

Føde stor baby? (4,7kg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har visstnok en stor jente i magen. Var på ul undersøkelse i går og fikk estimert henne til 4,7 kg da. Har åtte dager til termin idag, så hvis det er riktig kan hun veie over 5, 0 kg ved fødsel! AU!!! Estimatet har visst en feilmargin på ti prosent begge veier, men jordmor som foretok undersøkelsen sa at hun aldri hadde tatt mer feil enn det.. Både jeg og pappaen var gjennomsnittlige da vi ble født. Han 3,2 kg og jeg 3,5 kg. Vi lager visstnok bare store barn. Ingen oss er spesielt store heller. Nå er jeg litt engstelig må jeg innrømme. Hvordan skal denne fødselen gå? Er det noen der ute som har født såpass store barn? Hvordan gikk det? Jeg settes i gang til termin hvis hun ikke kommer før den tid. Får modningsakupunktur hver dag nå så får håpe noe skjer snart.. Veldig takknemlig for svar! Tenker på om jeg burde kreve keisersnitt. Å sette i gang en fødsel av et stort barn kan jo være risikofylt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Elidamammaen!!

Så de fikk rett allikavel ang størrelsen!! Jeg tror det er sånn at hvis de estimerer at babyen er over 5 kg så kan de ta keisersnitt... Men skal ikke si det helt sikkert da....Traff ei dame på føden på søndag (var bare der oppe for en sjekk) og ho skulle ha keisersnitt dagen etter pga at den forrige babyen hennes hadde veid 5,3kg og at denne babyen kom til å ligge på rundt 5kg...

Du skal vel på flere undersøkelser før termin? Kan jo kanskje høre med jm eller legen da?

Lykke til Heidi! :)

Skrevet

Jeg fødte en jente på 5 kg for 5 år siden. førstegangsfødende og igangsatt fødsel.

Det hjelper MASSE at du er god og moden før du kommer igang event blir satt igang.

Det er ikke noe som heter at man tar keisersnitt selv om babyen er 5 kg :)

Jeg hadde INGEN problemer etter fødslen som følge av stort barn. :) :)

Jeg vil også legge til at min nr 2 ble estimert til større enn nr 1, Og det bare 30 min før jeg ble satt igang. (ble gjort av jm og lege).

men ut kom en jente på 3820 :)

Så de kan ta feil.

Og du, det går HELT SIKKERT kjempefint :)

Ta det litt som det kommer, og det finnes epidural for alle :)

klem

Skrevet

Vil nok gå helt fint :)

Men dersom barnet er målt å kunne bli så stort, vil de ikke sjekke at mor er stor nok da? Tenker på bekkenmål ol..

Er jo litt for dårlig dersom mor er for liten til en så stor unge og de vet om det på forhånd...

Skrevet

Hei!

Jeg fikk for litt over ett år siden en stor gutt på 4,4..han var estimert til 4,6kg. Så de tok jo litt feil. Fødselen gikk kjempe fint! Jeg er høy, og de sier at det visst hjelper...? Høye kvinner kan sansynligvis ha litt større/bredere bekken enn lave kvinner.

Nå er jeg gravid i uke 39 med nr. to, en like stor gutt som sist skal jeg tro dem.

Jenta i magen din kan godt ha et lite hode og være veldig lang f.eks. Det er hodeomkretsen som teller ;)

Det er mange jordmødre og fødselsleger som sier at kvinner ikke får større barn enn de klarer å føde vi får sette vår li til dem :)

Dette kommer til å gå kjempe fint! Masse lykke til!!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...