Mumsemams har født :) Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 Har 4 uker igjen til termin, og spesielt føttene mine (men også hender og ansikt) ser ikke ut. De er stive og hovne og blålige rundt anklene, skikkelige "pailabber" og tømmerstokk-føtter :-( What to do?? Hadde det ikke sånn i sist svangerskap :-( Vet at man bør drikke mye vann, og spise minst mulig salt, og ligge med bena høyt så mye som mulig... Men alt dette gjør jeg, og likevel blir ikke ting bedre. Plis, plis, hjelp meg noen!! Blir snart gal :-p
Ulle-m-Gullet-&-et-frø Skrevet 7. april 2009 #2 Skrevet 7. april 2009 Har du vært på kontroll i det siste å målt blodtrykk og testet urinen din? Hvis ikke syns jeg du kan ta deg en liten tur til føden å få sjekket dette ut, kan jo hende det er svangerskapsforgiftning. Men det kan hende det er bare masse vann også, en jeg kjenner hadde så mye vann i kroppen at hun ble satt på vanndrivende tabeletter det siste trimestret. Jeg syns du skal få sjekket dette med en lege eller jordmor.
Mumsemams har født :) Skrevet 7. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2009 Har vært hos lege i dag og fått testet begge deler, så det er heldigvis ikke sv.skapsforgiftning! Bare maaaasse hevelse/vann. Huff....plagsomt.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 7. april 2009 #4 Skrevet 7. april 2009 Er vel ingen trøst, men i mitt forrige svangerskap gikk jeg slik de siste to mnd. Var veldig hoven i beina og hele kroppen.. Ansiktet så ut som en måne hver morgen.. Måtte bare ha det sånn... lykken var jo at jeg gikk ned hele 14 kg den uken jeg var på sykehuset, og syntes aldri jeg hadde hatt så slanke føtter før;) hehe Så feil kan man ta, hadde enda 12 kg igjen..
Mumsemams har født :) Skrevet 7. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. april 2009 Jaja, er jo en viss trøst i at jeg kommer til å ta av litt "ekstra" til å begynne med pga vannet i kroppen...men trøsten er mager likevel, for beina begynner å bli særdeles ulekre av alle de sprengte blodårene...og de begynnende strekkmerkene rundt forbi. Og DET forsvinner jo ikke akkurat etterpå :-( Usj... Men det er likevel en billig pris å betale for mirakelet som dukker opp etter 9 mnd! Føles bare ikke så billig akkurat nå.. :-O
Ketisi Skrevet 7. april 2009 #6 Skrevet 7. april 2009 Stangselleri virker vanndrivende, og er helt ufarlig. ( Har spurt JM ) Så lenge man ikke spiser på kilovis. Samt støttestrømper til beina. Mål ankel og tykklegg på morgenen slik at du får riktig str. reseptfritt på apotek. Vannet forsvinner ikke av dem, men hevelsen i beina blir mindre. Personlig synest jeg det er vondt når beina blir så innmari hovne, strømpene hjalp mot det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå