Gå til innhold

Barnevognskaos


lillepanda

Anbefalte innlegg

Nå går tiden fort, og etter å ha utsatt ting er det nå på tide å begynne å tenke innkjøp, innkjøp, innkjøp. Og særlig barnevogn er en utfordring. Jeg blir helt svimmel av alle modeller, priser og størrelser..

 

Vi har kikket på en DBS Combi Classic som vi syns er råtøff, stilige farger og sporty utseende. Men det er dessverre svært mangelfull informasjon om denne vognen på nettet. Er det tilfeldigvis noen andre som har snust litt på den samme vognen? Det jeg primært lurer på er størrelsen på liggebagen. Dette er jo svært så vesentlig når nurket blir født i august, men vokser fort og vil gjerne at bagen skal passe til vi er over verste vinterstiden neste år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei.jeg ser din frustrasjon, så abslolutt... nå er det tid for innkjøp av ALT som skal kjøpes inn. . . jeg har funnet et merke jeg vil holde meg til, Emmaljunga, som jeg føler meg trygg på og mine venninner har også sånn vogn. så finner jeg butikker der selger masse Emmaljunga, og drar dit... og spør til ekspeditøren blir shiiiiiit lei. men jeg får svar. syntes det er en lur måte. jeg skal kjøpe vogn i svergie, siden jeg ikke bor så lange unna grensen. det er også mye billigere. og akkurat de samme vognene. men pass deg for altfor billige utgaver av jalla vogner, som ikke er sikre. evnt, følg med på best i test!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Jeg synes også dette er et stressmoment!!!

 

Forstår så godt det der med liggedelen. Den må ikke være for liten.. Vognen til søsteren min (easy walker) vokste sønnen hennes ut av litt for fort... Og med lammeskinn og bobleposer er det greit å ha en med litt størrelse på..

 

Jeg har sett litt på Quinny 3XL. Noen som vet noe om denne?? Ble best i test på tv2 hjelper deg.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også funnet min favoritt-Emmaljunga! Jobber i barnehage på småbarnsavdeling og triller vogner ofte hver dag.. Jeg ville ikke kjøpt tre-hjuling da det er vinglete og usikkert(etter min mening) Emmaljunga eller simo er mine tips;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjøpt vognen enda, men jeg har funnet den vi skal ha for mange mnd siden. Det blir simo sin kombivogn. Den er stor og kvaliteten er god, og jeg kommer til å føle meg trygg med en sånn vogn. Eneste som er litt dumt kanskje er vekten, 21,5 kg er det vel den veier, uten babyen oppi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevogn er ikke lett nei:)

Jeg hadde bestemt meg for Simo kombi ut i fra det jeg hadde leste og anbefalinger jeg fikk, men da jeg kom i butikken og fikk se Simo vognene ble den veldig stor syntes jeg, liten som jeg er trur jeg jeg hadde fått problemer med å fått denne inn i bilen alene. Ble anbefalt Tautonia Prestige (virker som en kjempevogn), så det ble den på oss, så får vi se hvor fornøyd vi er når den tas i bruk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vogn er absolutt ikke enkelt. Jeg har vurdert frem og tillbake på flere og funnet ut at den som passer meg best er Emmaljunga City Cross. Det er ikke alt som er like bra med den heller, men har funnet ut at skal jeg ha den perfekte må jeg lage den selv. Og siden jeg ikke kan å lage barnevogner så hadde det ikke blitt noe bra det heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei igjen!!

 

Var på barnevognhuset i ullevålsveien igår og fikk KJEMPEGOD hjelp!!

Hun som hjalp oss kunne svare på ALT!!

 

Hun anbefalte Emmaljunga city cross som nylig ble best i test. Den hadde hun selv god erfaring med siden hun hadde brukt den på egne barn.

 

Hun anbefalte også DUO over KOMBI-vogner siden vi får baby i august, og skal bruke liggedelen over hele vinteren..

Disse små vokser veldig fort, og bagene på kombivogner (generelt) er mindre enn bagene på duo. Med lammeskinn og vinterposer blir det fort trangt..

 

Det var mange gode fordeler med Emmaljunga city cross. Bl a: punkteringsfrie dekk, god å kjøre på vinterføre, veldig lett (bagen veier bare 4,5 kg og sports/sittedele 6,5 kg), sports/sittedelen kan legges helt ned og var lang (med tanke på at man har vognen i opp til 3 års alder) innebygd myggnett, luftesystem, regntrekk osv.. Pluss mye bra ekstrautstyr som kan kjøpes ved siden av: bl a drikkeholder, bilstol som passer på vognen. Helt supert om man skal på dagsturer med bilen..

 

Lykke til jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette er min nr 4 som kommer, har jeg vært borti endel vogner..

Noen snur jeg bokstavelig talt ræva til, mens andre er helt supre..

 

Jeg liker veldig godt Simo og Emmaljunga..

Blir til å bruke Simo bagvogn, har en stående som jeg brukte til nr 2 og nr 3, stor og god bag.. Når babyen har vokst ut av den har jeg stående en Emmaljunga City Cross som ble best i test på TV2 hjelper deg nylig..

I og med at vi får 2 tette, så har jeg fått tak i en Teutonia Team S4, har aldri prøvd denne, så skal bli spennende.. Denne kjøpte vi fordi den så praktisk ut og at butikken solgte den til 70% avslag, billigere enn å kjøpe brukt..

 

Har prøvd 3 hjulinger, for noen så kan det funke utmerket, men jeg opplevde at min Quinny veltet flere ganger med småen i.. Been there done that.. Så blir aldri å kjøpe det mer..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akurat kjøpt meg en Simo Duo vogn. Det sto mellom den eller en Emaljunga Edge duo.

Den er tung ja, men jeg tror nok jeg kommer til å bli veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff ja er ett fryktelig kaos og finne vogn..

har sett på de fleste merker men finn ikke noe..

emmajunga sa hun i butikken bare var populær men hadde mange mangler som ventil luke og sont..syns ikke den er noe fin heller så blir nok ikke den på meg,

simoen er jo så svær så det er ett svært minus..

tutonia er jo så dyr pluss fikk stryk karakter på tv2 test..

nei uff det er ikke lett..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogn er noe jeg har fundert mye på..Alle mine venninner og i min familie har anbefalt meg emmaljunga eller simo. har hatt noen "krav" og det er at jeg synes 3-hjulinger ofte blir litt vinglete (og etter flere år i barnehage har jeg prøvd mye vogner). Så valget ble en Simo 625 kombi ultra 2008 modell beige moodell. synes den er rålekker!! litt tung ja, men fy søren for en vogn. er softbag og den er ganske stor så lille jenta vår får go plass gjennom vinteren.

 

Lykke til med valg av vogn!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber i barnehage og har selv nettopp kjøpt vogn.

Jeg har aldri prøvd bedre vogn enn mountain buggy, urban jungel.

Den er i en klasse for seg selv! Lett, praktisk, stødig og en drøm å trille!

 

Jeg har ikke verdert andre vogner etter jeg prøvde denne! Fantastisk!

 

T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har snakket med venninner med erfaring, og har fått anbefalt Bugaboo Cameleon av flere, så nå er den innkjøpt. Den har en ganske stor bag, vinterhjul (god på snøføre), lett, enkel å legge sammen, tar lite plass - og er kul å se på. Håper dette kjøpet vil funke for meg&baby, dette er min første ,o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...