Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal i barnedåp til datteren til et stesøsken.

Jeg var i en smykke forrettning tidligere i dag. og ekspeditrisen spurte om jeg trengte hjelp. jegsvarte atjeg egentlig tittet litt. men at jeg så etter noe til ei lita jente som skulle døpes.

jeg får spørsmål om jeg er fadder og svare nei for det er jeg ikke.

så drar ekpeditrisen frem et kjempefint smykke men til 900,- jeg ble helt sjoket jeg.

er det vanlig ågi for så mye til en liten en i dåpen. det er ikke mine egne søskens barn ikke en nær veninne jeg er ikke fadder. jeg syntes at 900 var mye å foreslå at jeg skulle punge ut med.

troddde faktisk at en 200 - 400 skulle være en helt ok gave. men det var det tydeligvis ikke.

hva er deres erfaring. hvor mye gir dere for.

denne mnd skal vi i to konfirmatjoner, en barnedåp og et bryllup

vi tenkte da ca 500 til konfirmantene 1000 til brylluppet og 300 til dåpen. er dette helt feil å tenke slik.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns man ikke skal bruke mer enn man har jeg... og 900,- for en baby som ikke vet at det får noe er vel litt drøyt!! (selv om sikkert mor og far vil like det)

Jeg er tante til 15 og gir ikke for mer en 200-300 kroner i dåp...

Til konfirmanten blir det heller ikke så mye mer enn det, siden jeg er mor til fire og mat, strøm og hjem kommer før gaver til andre...

Bryllup noe mer...(om jeg er bedt i god tid, slik at jeg får spart opp litt) men heller ikke de får for 1000,- syns det er mye!! og det har jeg ikke!! så må mann ha klær...taxi hjem osv..blir fort mye penger som går til slike anledninger...desverre....

Skrevet

Hvor mye jeg bruker på dåpsgaver ol varierer veldig, men det betyr ikke så mye om jeg er fadder eller ikke. Det minste jeg har brukt var vel ca 400,- og det meste drøyt 10.000,-

Bruk det du har lyst til, men spør du en selger må du nok forvente at h*n forsøker seg på noe som ikke er av det aller billigste.

Skrevet

Ellers synes jeg det er overaskende at folk synes det er natulig å bruke mer på en tur på byen enn på en dåps eller konfirmasjonsgave.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...