Gå til innhold

Hjerteslag, gutt el jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mener jeg har hørt noe om at hjerteslagene til fosteret sier noe om det blir gutt eller jente?? Vet dette ikke er noe sikkert å forholde seg til, men kan noen fortelle meg hvordan det er?

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel noe sånn som at 120-140 er gutt og 140-160 er jente, men det stemmer ikke alltid.

Jeg vet ikke kjønnet på babyen i magen, så har prøvd alle kjærringråd for og finne det ut, som hjerteslagene.

Men har funnet ut etter å ha lest MYE her inne, at det er ikke noe man kan stole på....

Skrevet

Sønnen min hadde 165 i magen, mens snulla i magen har 142...

Skrevet

det er egentlig helt tilfeldig...hjerteslagene varierer hele tiden fra ca 120- 170, så det kommer an på hva det ligger på akkurat når man sjekker;-)hvis man ligger på sparketest, så ser man hvordan det svinger hele tiden...

Skrevet

Glem det der>!!!!!!!!! Har snakket og prøvd det ut hos jordmor. Hjerteslagene kommer helt ann på deg.... Om du har vært i aktivitet har babyen høyere hjerteslag... og omvendt....

Jeg har prøvd å slappe av og hun har målt, og jeg har gått fort i gangen ol å så har hun målt, og da gikk hjerteslagene opp. dette ville hun vi skulle gjøre så jeg forsto hva hun mente....

med andre ord kan du ikke høre på hjertelyden om det blir jente eller gutt... dsverre....

Skrevet

Jepp! Min lege(spesialist i fosterdiagnostikk) sa at det var ingenting som het "så mange hjerteslag=jente, og så mange hjerteslag=gutt. Så nok en gammel myte som ble avlivet....

I min første graviditet så gikk jeg med jente, og hjerteslagene lå på sånn 140-145 hver gang. De ligger på det samme i denne graviditeten, men jeg venter visst gutt nå..

Skrevet

Vi tok det på hjertelyden.. Vi var tre venninner som gikk gravide samtidig to av oss låg på snittet 136 (aldri over 140) og hun andre låg på snittet 142. Vi to på under 140 fikk gutt, hun over fikk jente. Vi to med gutt no ble gravide igjen med 4 mnd i mellom, venninnen min som fikk i mars hadde hjertelyden på mellom 140-156 men aldri under 140 og hun fikk jente. Da jeg var hos jordmor før jeg hadde vært på ul spurte jeg om hun kunne telle slagene og hun kom til 152 da sa jeg at det blir en jente hadde hele tiden en gutte følelse men på ul fikk vi beskjed om at vi ventet jente. Har også flere tilfeller hvor det har stemt, og 1 tilfelle hvor det ikke har stemt.

At det er et typisk kjerringråd tror jeg nok det er men for flere av oss no har det stemt så vi har nok litt troen på det men som alt annet kan det bli feil også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...