Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 Hva lå bl sukker verdiene dine på da??Etter siste måling?fastende og etter glukoseblastningen?? Målte du hjemme senere med bl sukker aparat også?? Jeg har målt hjemme og ligger på fastende rundt 4,5-5 og høyeste kveldsmåling var på 8 men da hadde jeg dytta innpå snoooooop. hehehehe.Så tror vel egentlig ikke det er noe her asså. Men,kjipt og vente en uke på svaret:(
Tøysetipp Skrevet 7. april 2009 #2 Skrevet 7. april 2009 Vet du, det husker jeg ikke. Du har jo ikke høyt blodsukker, hvorfor måtte du ta glukosebelastning egentlig? Jeg målte fast to ganger om dagen. (tror jeg det var, mange år siden:-s) Før jeg spiste og to timer etter (da er blodsukkeret høyest) Måtte føre journal over hva jeg spiste, gikk til en spesialist på SØF innenfor diabetes og hadde resten av kontrollene på fødepoliklinikken. Husker eksen og jeg spiste det samme til middag, jeg spiste dog to poteter mindre + vann til middag. Han drakk cola. Hans bl.sukker lå på 7 og mitt på 16. Du får være litt ekstra forsiktig denne uken, og heller unne deg litt ekstra på påskeaften:-) Som sagt så trenger det ikke være tilfelle for deg. Om det er det, så får du god oppfølging.
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 7. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2009 Jeg er mere lik Xèn din enn deg hahahaha. Høyeste jeg har målt etter snop og mat er 8. Egentlig tilfeldig at jeg måtte måle. Får ekstra oppfølging pga lavtstoffskifte.så var på sykeh forje onsd og tok ul.og da fikk legen MAD(magemålet til baby) til og ligge litt over kurven. da ville hun sende meg på glukosebelastning.Det er eneste grunnen. Ikke noe tegnt til sukker i urin,overvekt,alder eller noe. Så kjangsen er jo liten. SOm sagt ligger jeg på rundt 4-5 på morgenen fastende.Og høyeste jeg har målt i løpet av en dag er 8 som sagt. Tror neppe det er noe farlig asså. Har spist sjokolade nå å,og målt litt etter på.Ligger på mellom 5 og 8 på det aller høyeste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå