Gå til innhold

du som har reist til syden med baby på ca. 10 mnd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal reise til Tyrkia i slutten av august/begynnelsen av september med lille banan, og lurer på om du har noen gode råd til turen! hva man skal pakke, hvordan best håndtere flyturen, hvilken vogn osv :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har reist med våre til Italia rundt 10 mnd. Hadde nok med mindre andre gang:

- "førstehjelpskrin". Det en vel er mest bekymret for er diare, som kan være svært farlig for barn under 2 år. Våre barn var svært mobile rundt 10 mnd, og jeg hadde med våtservietter og antibak (desinfisering) til før måltid osv. Også om smokken faller på bakken og en ikke har rene.

- bleier. Hadde med nok til starten av oppholdet. Jeg vet ikke hvordan det er i tyrkia, men mange klager over kvaliteten når en er ute å reiser. Jeg finner alltid ok bleier.

- mat på glass. Et par glass slik vi kommer gjennom det første dagene eller til dager med dårlig matlyst.

- en god solkrem, annen solbeskyttelse, klær som beskytter mot solen osv.

- reisetrille med god liggestilling, myggnett.

- et par drikkeflasker.

Skrevet

tusen takk for råd :) spiste de av maten der nede, eller var det bare pupp, grøt og middagsglass? og hva hadde dere med som "førstehjelp" mot diare?

kanskje er det noen flere med erfaringer også?

Skrevet

Eh, førstehjelpsskrin hadde ikke jeg med, men burde kanskje hatt det? Gikk i alle fall fint uten ;O)

Jeg hadde:

- Mat: nok grøtpulver, mme og middagsglass til hver dag - noe jeg var veldig glad for. Hadde nok ikke fått i ham nok mat uten dette, men han er litt ekstra kresen, da. Hadde også med sviskemos for magen.

- Bleier + våtservietter til hele oppholdet (send de med vogna (spesialbagasje), så tar de ikke plass i kofferten).

- Trille som er enkel å ha med på reise, kan legges helt ned, paraply mot sola, osv. Vi har en Carena Easy, grei og billig til reiser.

- Solfaktor for barn

- Hodeplagg og solbriller kan være lurt

- Mat til flyreisen. Kan være lurt å ha med f.eks små drikkekartonger med juice, drikki, kjeks ++ Ikke noe problem å ha med flytende væske til barnemat, men de på flyet hjelper deg også med vann til mme/grøt. Uansett lurt å ha noe man kan gi hvis de får et akutt behov ;)

- En spennende leke til flyreisa... Det kan også være lurt å bestille ekstra benplass, det blir trangt...

- Hvis du ikke vet om stedet dere bor på har vannkoker, kan det være lurt å ha med, for å rense flasker og smokker.

Lykke til :)

Skrevet

takk, så snille dere er som kommer med så masse tips :)

Skrevet

Vært i Tyrkia flere ganger med LilleTroll mens han har vært liten :)

Barnevennlig & super syns vi :)

Jeg har vært litt forsiktig med mat der nede, og han har ALDRI blitt i nærheten av dårlig. På resturant har jeg bestilt mye bakt potet med ost og skinke til han, kokt potet og kokte gulerøtter. Hadde også med middagsglass og grøt første gangen, det var veldig greit. De har Danemino-youghurt der nede, og nydelige bananer.

Jeg har bare funnet Pedo-bleier der nede, de er elendige. Så har hatt med litt bleier i kofforten/under vogna. Men vi er på et ganske lite sted, kan hende utvalget er større andre steder.

Se også ann hvilke basseng dere benytter, litt ymse renhold der nede. Og klorvann tror jeg mange barn kan bli dårlige av.

God tur, kos dere masse!

Tyrkia er knal :)

Skrevet

takk for tips! kan jeg spørre hvor dere har vært i Tyrkia? vi skal alle rmest sannsynlig til Kemer. kan hende Side.

Skrevet

Side :)) ELSKER SIDE :)

Har vært der mange,menge ganger! Utrolig koselig sted med fantastisk atmosfære. Sååå koselig strandpromenade med masse resturanter, sitter i strandkanten og spiser mens sola går ned :) Gamlebyen er super å shoppe i, men noe masete selgere der...

Skrevet

vi heller mot Kemer med Detur, et veldig koselig lite hotell. Blir det Side, blir det hotellet Pegasus World med Nazar. det ser helt fantastisk ut, men det er gigantisk :P

Skrevet

Hørt veldig mye fint om Kemer også! Små hotell er veldig koselig å bo på da :) Det vi pleier i Side også.

Skrevet

Jeg anbefaler deg å ta med middags glass til Tyrkia, de selger ikke så mye middagsglass for de lager som oftest maten til barna sine selv. Og de middagsglassene de har smaker pyton. De har Libero/Pampers bleier (husker ikke hvilke av de) men de har ett annet navn, husker desverre ikke navnet, men du ser på pakken at det er Libero/Pampers. Men hvis du skal kjøpe bleier på de små butikkene som finnes over alt i tyrkia, så er det ikke sikkert at de har de merkene, de sleger som oftest jalla merker, som ikke er noe god. Libero/pampers selges på de store butikkene, kjøpesentre osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...