JenteOgGutterMamma! Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 Hei! :-) Må ha ny vogn da den vi har er brukt til 4 små, og er helt utslitt! ;-) Babyen kommer i juli/først i august, så da vil vi ha en vogn som har stoor bag slik at h*n kan bruke bagen lengst mulig i vinter med voksipose nedi! Helst ei stødig vogn med lufthjul! Noen forslag/erfaringer?
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 7. april 2009 #2 Skrevet 7. april 2009 Vi har basson roma, og har hatt det til de første og (kjøpt ny nå) rett og slett pga den store bagen. Kjempefornøyd!
JenteOgGutterMamma! Skrevet 7. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2009 Tusen takk for raskt svar! :-) Har sett på den nå, og den ser kjempefin ut! :-)
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 7. april 2009 #4 Skrevet 7. april 2009 Jeg har i hvert fall aldri kunnet tenke meg en annen vogn! Har brukt bagen til begge de andre var over 1år.
Tutta87_LykkeligMamma Skrevet 7. april 2009 #5 Skrevet 7. april 2009 Simo vognene har stor bag. Duo-baggen er 10cm bredere enn kombi baggen, sa de i en butikk til meg. Vi har bestilt simo duo vogn og venter barn i midten av juni så vil ha en stor bag så ungen kan ligge i den med vognpose så lenge som mulig
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 7. april 2009 #6 Skrevet 7. april 2009 TFK sin bag er blandt de største på markedet... Litt mindre enn Simo Duo... Tror Simo Duo har målene 35x85 mens TFK sin har 34x82...
Frøken B ღღ Skrevet 7. april 2009 #7 Skrevet 7. april 2009 Jeg har ikke kommet så langt at jeg har studert så veldig mange vogner enda, men synes Emmaljunga Edge duovogn så ut til å ha en stoor bag.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 7. april 2009 #8 Skrevet 7. april 2009 Så kjekt å lese dette Har ikke sjekket hvilken som har størst bag, men den jeg hadde for 11 år siden ble altfor fort liten. Får store barn;) Og nå har jeg overtatt en Basson Roma duo - så godt som ubrukt:) Mer tilfeldig enn planlagt:) Synes den er kjempefin:)
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 7. april 2009 #9 Skrevet 7. april 2009 Sitter med katalogen til Emmaljunga foran meg nå, og lister her opp liggemål (innermål) for bagen til modellene: city bag: 75x33x19 (passer barn fra 0-6 mnd står det) mondial duo: 79x33x20 edge duo: 79x33x20 smart duo: 79x33x20 Liggelengden i bagen er da 75 og 79 cm. Håper dette hjalp noen da. Vi har kjøpt edgen, og jeg synes det virker som det er god plass til vognpose der. Nå har jeg termin om tre uker da, så det spørs hvor aktuelt det er å bruke vognpose i det hele tatt for oss, men greit å ha muligheten til å ha det.
to_tette? Skrevet 8. april 2009 #10 Skrevet 8. april 2009 emmaljunga edge duo, brukte den hele vinteren med voksipose, sluttet med bagen da jenta mi (som har vært litt over gjennomsnittet i størrelse) var 10 mnd i april/mai men husk at det er en ganske tung vogn.. mange som har simo, og tfk har jeg også hørt har stor bag
FruAkilles Skrevet 8. april 2009 #11 Skrevet 8. april 2009 Jeg Har hatt lignende tråd ute på "Barnevogndebatten" og fått mange gode svar der. Dengode "gamle" Simo Classic Duo er visst romslig, men da må man kjøpr brukt for den produseres ikke lenger. Er du ute etter en duovogn, eller kun dypvogn? jeg ble tipset til Basson Grande, og enkelte andre Danske vognmodeller, men som ikke selges her i Norge pga dårlig marked for slike vogner med store bager. Der var det dypvogner med liggemål opptil 97cm i bagen, bredde og høyde på disse husker jeg ikke akkurat, for bredden er vel så viktig som lengden når det gjelder å ha plass til vinterpose" etc. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå