Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 Føler dere at dere har nok tid til å være med barna deres? Jeg føler det alltid er noe husarbeid som må gjøres, og får dårlig samvittighet overfor barna mine som må leke så mye på egenhånd. Hvis en er to kan jo en leke med barna mens den andre gjør husarbeid..
Denice Skrevet 7. april 2009 #2 Skrevet 7. april 2009 Nå er det vel litt forskjellig fra hjem til hjem..og hvor mange barn etc.. Her i huset er jeg helt alene med ei på 6. JEg liker å ha det ryddig rundt meg men går ikke av skaftet om det er litt rot og litt oppvask om det er for at vi har hatt en kosedag ute eller på kafè eller sett en film. Vei verdien av det du gjør mot det du går glipp av..
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #3 Skrevet 7. april 2009 Jeg har infinni meg med at det kommer aldri til å være strøkent her i huset. Holder det sånn nogenlunde. Men her er det sånn at de leker så fint og fornøyd på gulvet, men det øyeblikket jeg reiser meg for å ta oppvaska eller noe annet henger de som klegger i beina mine, griner (uten grunn) og i det hele holder på for å få oppmerksomheten min. Det er utrolig frustrerendes. Og når unga er i seng om kvelden er jeg helt utslitt. Jeg får jo gjort det som må gjøres da.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #4 Skrevet 7. april 2009 Jeg skjønner ikke hvorfor du får dårlig samvittighet?! Jeg er alene med en på 2 år, og selv om jeg gjør litt husarbeid innimellom (støvsuger, legger sammen klær e.l), så føler jeg at jeg alltid har henne med meg liksom. Vi prater og synger, og når hun kommer med en bok eller dukken, så tar jeg henne på alvor og leser litt eller hva det er hun vil. Ellers gjør jeg MYE når hun har lagt seg! Ta barna med på det som skal gjøres. Det syns de jo er kjempegøy
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 7. april 2009 #5 Skrevet 7. april 2009 jeg tror det er litt viktig og huske på at barn også trenger og være litt alene, at de har godt av og leke litt for seg selv etter endt dag i barnehagen. man skal ikke ha dårlig samvitighet fordi man må lage middag! men husk at det ikke finnes noen voksene som sier "jeg husker så godt da jeg var liten, alt var ryddig hele tiden, det var en fin tid". et er ikke sånt man husker på, det er øyeblikkene som man deler.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2009 #6 Skrevet 8. april 2009 Utenom å lage mat så har jeg prioritert tiden med sønnen min etter barnehagetid og i helgene. Husarbeid gjør jeg etter at han har lagt seg. Så det er "noenlunde" rent og ryddig men noe strøkent hus det er det ikke. ps. det er ikke sikkert mannen er hjemme for å leke med barna så mor kan gjøre husarbeid (selv om man er to) kjenner heller til at de sender barna til venninner istedenfor slik at de får unnagjort litt hjemme.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2009 #7 Skrevet 10. april 2009 For å si det sånn... Jeg prioriterer ikke husarbeid når min sønn er våken. Det hender selvfølgelig at jeg går og pusler, men da er han gjerne med. Jeg har lagt terskelen for hvor rent og ryddig jeg må ha det ganske lavt. Min halvannetåring bry seg lite, og er så uendelig glad for at jeg sitter på gulvet og leker med han. Så vasker og rydder jeg heller litt når han har lagt seg.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2009 #8 Skrevet 10. april 2009 Hei Jeg koser meg med han på dagen og når han har lagt seg vasker jeg opp, bretter klær osv. Jeg går selvfølgelig å smårydder og hiver på en maskin med klær på dagen men da dilter han villig etter. Han synes det er morsomt å hjelpe mamma Jeg ble helt utslitt før jeg innså at leiligheten aldri kom til å være strøken igjen Nå tar jeg det med knusende ro og jeg har goood tid til å leke med gutten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå