Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 Jeg er gravid med tvillinger og har vært i kjempeform hele vegen. På kontroll i forrige uke nevnte jeg at jeg hadde kjent en del nedpress. Cervix ble undersøkt og det viste seg at jeg hadde begynnende åpning innenfra, men den var lukket ca 16 mm utenfra. Jeg fikk satt på en gummiring rundt cervix for å forsterke. Noen andre som har erfaring med dette??? Hvordan har det gått, hvor lang tid gikk det før du fødte? Jeg lå til observasjon på sykehuset til dagen etter,men fikk så reise hjem med sengeleie, har lov å gå på do/stelle meg. Er 6 dager siden jeg kom hjem nå, og foreløpig er det rolig, skal på ny sjekk imorgen. Jeg er bare 25 +2 nå, og ønsker så inderlig at mine to gull blir i magen noen uker til....
moden mamma Skrevet 9. april 2009 #2 Skrevet 9. april 2009 Har ingen erfaring med det, men hørt mange solskinnhistorier.. Fikk bare så lyst til å ønske deg lykke, lykke t. Om du synest det er kjedelig å ligge på sofaen, føler dagene går fra deg.. denne tiden er glemt når du får barna i hendene.. i godt over uke 30 håper jeg! God klem
Liljen venter tvillinger Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 Jeg og vil bare ønske deg lykke til! Det går sikkert bra, siden de har forsterket denne hos deg og sjekker deg grundig.
Lene4021 Skrevet 30. april 2009 #4 Skrevet 30. april 2009 jeg fikk beskjed om strengt sengeleie pga kort cervix fra uke 28 til uke 34.Den ble ikke forsterket hos meg. Da jeg var på kontroll uke 33+6 spurte jeg om jeg kunne få bevege meg litt mer da de ikke stopper fødselen etter 34 uker og det fikk jeg tillatelse til. Guttene kom da jeg var 34+1, så det var ikke mye som holdt igjen... skulle ønsket jeg hadde holdt meg i ro noen uker til, men jeg var sliten og lei av å ligge og hadde mistet mye muskelmasse... Alt gikk veldig bra med oss, guttene hadde fin størrelse og vi var 14 dager på sykehuset, men strevde en del med matingen og soving og det var vanskelig å få til gode rutiner den første tiden. Hvis du klarer å være tålmodig (som jeg ikke klarte) så holder du dem gjerne inne lengst mulig og slipper premature barn. Ønsker deg masse lykke til!
Ina75 Skrevet 12. juli 2009 #5 Skrevet 12. juli 2009 Ja, har vore der du er no, og det var veldig stressande og slisomt. Fekk konstantert svak cervix i veke 24, vart lagt inn akutt i veke 26 og låg til veke 30 på sjukehuset. Cervixen forandra seg mellom 7 til 18 mm i denne perioden. Låg på sofaen heile til veke 33-34 og deretter fekk eg lov å leve "normalt" (kva er normalt når ein skal bære på den magen?). Vart satt i gang 37+2, ungane var då 3000 og 2100 g og i kjempeform. Alt har gått prikkfritt etter dette - no er gulla 9 mnd og verdens beste! Svak cervix er ikkje farlig så lenge du ikkje har rier og så lenge den ikkje gir heilt etter. Men nedpressfølelsen er ubehagelig og skremmande - det veit eg. Kryssar fingrane for deg - hold motet oppe og ikkje stress. Du kan ikkje gjere mykje med situasjonen uansett. Veit det er vanskeleg, men eg trur at stresset påvirka min situasjon negativt den gongen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå