Gå til innhold

Helt dilla på salat, men hva skal jeg lage til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ha lyst på salat "hele tiden", men i motsetning til mange av dere heldiggriser, så klarer jeg ikke å spise salat for seg selv, må ha det til en middag. Synes smaken blir for tam uten noe salt middag til, men spiser veldig mye salat om jeg bare har en middag å ha det til :-)

Jeg er ikke glad i løk og lei av vanlige middager som pizza, lasagne, kylling og ris, osv. Noen forslag? Må inneholde "normale" ingredienser da det er veldig begrenset hva jeg finner på den vesle s-nærkjøp butikken...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker salat til det meste og veldig ofte til stekte kjøttfileter (ta det kjøttet du liker best og mariner det/krydre det) og så har vi hvitløksbrød til og kanskje en god dressing (kan vel så gjerne være litt sukker og balsamicoeddik som noe "rømmeaktig"). Namnam!

Skrevet

Jeg er utrolig dårlig på kjøtt, blir alltid viskelær av det når jeg steker selv om jeg følger alle tips og oppskrifter, men kanskje koteletter hadde vært noe? Hmmm... Hvitløksbaguetter hørtes deilig ut :-)

Skrevet

Altså, vet at koteletter også er kjøtt, men det klarer jeg å steke/grille uten at det blir viskelær, hehe...

Skrevet

Koteletter går like bra - jeg bruker alt mulig :o)

Skrevet

Kan du ikke spise det uten noe annet om det er en skikkelig middagssalat med nøtter,avokado, oliven, kjøtt osv heller?

En skikkelig kraftig og god salat?

Jeg pleier å lage en med balsamicostekt kylling, rista solsikkekjerner, vestfoldsalat, pære, purre og fetaost. Og så serverer jeg med hvitløksbaguette og hvitløksdressing. Det er ganske godt og mettende.

Skrevet

Jeg er ikke så glad i nøtter, advokado osv, ikke i salat, men kan til nød spise det dersom det er lit salt kyllingkjøtt og gjerne litt pasta i, men da er det jo uansett litt "middag" i salaten synes jeg ;-)

Skrevet

Altså kan til nød spise salat, ikke nøtter og advokado.

Skrevet

Nei, det var jo bare eksempler på hva man kan ha oppi. Man tar jo det man liker selv.

Skrevet

om du liker salat så kan du lage en roastbeef salat.. ingen ting til men det er salt og godt

1 pk roastbeef

3 ss soysasaus

saften av en lime

3 ss vann

fersk chilli

lag marinaden og putt roastbeefen oppi..

så lager du salat av det du vil. jeg pleier å ha

ruccola

vanlig salat

sukkererter

cherry tomater

purre

fetaost

avocado

til slutt dumper du så mye saus du vil ha og roastbeefen oppå salaten. hehe.

Skrevet

Den hørtes veldig godt ut stinkerbelle. Faen ta at jeg er gravid og holder meg unna roastbeefen... isj.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...