Gå til innhold

dere som er gravide og bruker allergimedesiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilke medesiner bruker dere??

Jeg er prøver og tenker på at sommeren kommer og da bør jeg vel være obs på hvilke tabletter jeg kan bruke.

nå bruker jeg Aerius og den fungerer veldig bra på meg, men det står at jeg ikke kan ta den når man er gravid...

derfor lurer jeg om hvilke tab dere tar=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! jeg fikk beskjed om at eneste tabletten som er trygg for gravide er polaramin, som er reseptbelagt, og som jeg sovnet øyeblikkelig av :( huff. det var visst en annen type også men det var samme sak, altså sånn "gammeldags" som gjør en døsig. kanskje det er kommet noe nytt etterhvert da, men jeg fant ut at det var bedre å nyse enn å sove, så jeg led meg gjennom sommeren 2006! håper legen din har bedre råd. :)

Skrevet

Jeg fikk beskjed av fastlegen min om at man ikke skal bruke antihistaminer når man er gravid og at man derfor ikke bør bruke allergimedisin. Men jeg har også hørt at polaramin kan brukes under svangerskapet, men de blir man som sagt veeeldig trøtt av!

Skrevet

Hei!

Eg tar aerius også og vart veldig bekymra når eg las eg ikkje skal ta den. Ringte apoteket og spurte kva eg burde bruke. Dei fortalte om ein ny forskningsrapport som viser at nettopp aerius er den man skal bruke, den eller citrizin. Så fortsett mes Aerius du:)

Skrevet

Jeg brukte cetirizin, men legen sa jeg måtte slutte med den..

Skrevet

poleramin er ikke bra for babyen.. de blir døsig.. de skal utvikle hjerne og trenger ikke og bli dopet ned..

Dette ble brukt som sovemedisin for babyer før..

mitt barn ble sååå rolig at jeg trodde noe var gale.. han sparket ikke i det heletatt, lå helt i ro. kansje etlite knuff på noen dager.. det var ikke normalt for mitt barn

jeg sluttet på tablettene og barnet mitt ble som før, med sparkemønster osv osv... så denne vil jeg anbefale dere på det sterkeste og holde dere unna..

Skrevet

Mitt råd er: blås i hva folk skriver her og rådfør deg med DIN lege om hva som er riktig for deg.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg brukte cetirizin gjennom svangerskapet, bruker den nå også å er 4 uker på vei=)

Snakk med legen din du=)

Skrevet

Jeg var hos fastlegen min i går, og han ga meg resept på polaramin. han sa at nyere piller som aerius (som jeg også bruker til vanlig) er for lite forsket på, så man kjenner ikke til om de eventuelt kan skade fosteret.

I utgangspunket bør man jo holde seg helt unna medisiner som gravid, men legen sa til meg at det tross alt er bedre å behandle allergien og at polaramin skal være safe. men, som han sa, det må være opp til meg om jeg velger å ta medisinene eller ikke....

(har ikke bestemt meg ennå. må se litt hvordan det går først tror jeg. foreløpig tar jeg bare nasonex nesespray. det sa han at gikk fint også)

Skrevet

Oj!!!! Så flott med så mange svar da=)=)=)=)

Ja, det var litt forskjellig her, tror jeg tar en tur til hudlegen min...... han vet alt om medesiner osv...... kan hende det holder med nesespray og øyendråper... vi får se. Jeg er jo ikke akkurat gravid nå, men skal snart begynne på pergotime og da er det lurt å ha ting klart.

Med samme jeg har dere her, 1 dag i mensen er det når man blør skikkelig eller er det når man bare spotter????

Tusen takk for svar jenter!!!! Setter utrolig stor pris på altså!!

God påske til dere alle=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...