Gå til innhold

Noen som har erfaringer med Syden reiser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal reise til Mallorca når jeg er ca. 15 uker på vei. Er det noen som har noen gode råd og forhåndsregler når det kommer til mat, soling, flytur osv? Får vel litt informasjon fra lege, men alltid greit å høre andres erfaringer også! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i syden da jeg var 10-12 uker på vei. Reglement når det kommer til flyving, er at du ikke kan fly utenlands 2 mnd før termin og innelands 2 uker før termin, ellers er det ingen hindring.

Jeg var egentlig ikke i form da jeg var i syden. Klarte ikke å ligge like mye i sola som vanlig og ble fortere brent. Flasset masse da jeg kom hjem, så smør godt. Men dette er vel individuelt;)

Tror maten på mallorca er relativt trygg, men greit å ta med noen magesyketabletter som gravide kan bruke.

Skrevet

Ta deg noen gå turer på flyet og ha på deg støttestrømper for å forhindre blodpropp!

Ellers må du drikke MYE vann når du er i sola, og ikke overopphete deg selv og magen;-p Smør deg godt og avkjøl deg ofte i skyggen!

Mattips legen sa til meg var å ikke spise salater og is og passe på at alt kjøtt er gjennomstekt og kokt...

Slapp av og nyt ferien :-D

god tur:)

Skrevet

og husk at du får lett pigmentflekker når du er gravid! smør med høy faktor!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...