Gå til innhold

Hoppe av i svingen.. hvor sikkert er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det stor sjanse for å bli gravid ved å hoppe av i svingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... *Kikke ned på den voksende magen og tenke tilbake på den ene gangen vi glemte kondom og mannen hoppet av i siste liten...trodde vi...* Vil ikke påstå at det er så veldig sikkert nei ;-)

Skrevet

Det spørs vell hvor flink mannen din er. Her har mannen stor kontroll, vi bruker kun den prevensjonen. Og har nå fungert i mange år.

Skrevet

Han var nok litt full ja, jeg og for den saks skyld. Første gang på veldig lenge vi hadde barnevakt, jeg hadde bursdag, var på noe så sjeldent som en fest, glemte oss litt og vips...nr 4 på vei... ;-) Han har normalt god kontroll da, og vi trodde faktisk at alt kom utenfor, kjentes slik ut, men har jo lest før at det kan komme små doser med sæd ut hele tiden og ikke bare på slutten, så kan jo ha vært det. Da hjelper det jo ikke om han trekker seg ut i tide uansett.

Skrevet

Har aldri blitt gravid ved å hoppe av i svingen de få gangene vi har gjort det tidligere, men vet jo det kan skje da.. men sjansen er vel betraktelig mindre enn ved å bare la det stå til regner jeg med:) Men det er jo ingen metode å bruke hvis det er krise å bli gravid..

Skrevet

Vi brukte den metoden i 1,5 år og jeg ble ikke gravid. Men hoppet av i ganske god tid og brukte noen ganger kondom under eggløsning.

Men det var slitsomt å gå rundt å lure på om jeg var gravid hver måned så nå har jeg begynt på minipillen.

Skrevet

Det er kjempesikker prevansjon. Du burde prøve!

Skrevet

Vi bruker kun denne metoden og har etter 20 år 5 barn. Alle har vært velkommene, men ingen har vært planlagte.

Skrevet

Det var et engangstilfelle i går kveld pga vi ikke hadde mer kondomer og lysten tok overhånd..:) Kan ikke bruke hormonell prevensjon.

Tåler ikke angrepille.

Tror ikke jeg blir gravid av det da, men om jeg blir det så blir jeg det:)

HI

Skrevet

jeg har også "dårlig erfaring" med avhopping i sving. Med full mann som ei nevnte her er det nok ekstra risky

Skrevet

Vel, kombinert med pcos og el to ganger i året så funket det ganske så bra for oss! :-P

Men det er jo ikke akkurat å anbefale dersom det virkelig ikke passer med noen graviditet...

Skrevet

Jeg og eksen hoppet av i svingen i seks år, det ble det i hvert fall ingen barn av... brukte aldri annen prevensjon...

med neste kjæreste, som ikke hadde fullt så god kontroll som den forrige ble jeg gravid et par mnd etter vi begynte å ha sex, selv om han skulle hoppe av...

så ut fra min erfaring kommer det an på mannen:)

Skrevet

Ikke sikkert nei..... Det er sædceller i "glansen" som kommer ut av penis under samleie (eller generelt når mannen har ståtiss). En eneste sædcelle er nok til å gjøre deg gravid.

Jeg ble gravid... Og da hoppet han ikke av i svingen, det gikk faktisk ikke for ham i det hele tatt. Slå den!

Skrevet

Du må stole VELDIG på mannen!!!! Det er første bud!

Det virket bra i noen år for oss. Men sviktet èn gang. Jenta mi er resultatet, fine gullet mitt

:o)

Tror det gikk bra i 7-8 år, sånn ca. Men vi brukte kondomer også.

Skrevet

Resultatet av det løper rundt og synger her nå ;=)

Skrevet

Jepp, kan skrive under på den.

Skrevet

Hvorfor ikke bruke kondom?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...