Gå til innhold

Vektøkning i uke 25

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo

Hadde bestemt meg for å ikke tenke så mye på vekten nå i svangerskapet, men leste nettopp at det ikke var vanlig å gå opp mer enn 2-3 kilo de første fire månedene og 12,5kg totalt. Er nå litt over fem måneder på vei, men har gått opp en god del mer enn 2-3kg. Lurte på hvor mye andre har gått opp som er kommet omtrent like langt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er nå i uke 25, og har gått opp tilsammen 9 kg! Gikk så mye opp en stund, og så for meg at jeg ville bli en "hvalross" til sommeren, men det roet seg ned. Går visst i rykk og napp i følge mange. Det er store individuelle forskjeller. Tror 13-15 kg i løpet av svangerskapet er normalt. De første mnd var jeg veldig kvalm, og orket ikke å gjøre så mye, men etter det trener jeg 2-4 ganger i uken. Lykke til videre:) Vi får nyte våren og glede oss til sommeren:)

Skrevet

Jeg har også gått opp 6 kg nå og er i uke 25..

Vet ikke helt hva jeg synes.. har ikke vært så aktiv som jeg burde. Men jeg er i 100% jobb og 100% studiet og om natten vil jeg sove så det har ikke blitt så mye trening for å si det sån:)

Skrevet

Jeg har gått opp 7 kg, og er også i uke 25. Jeg gikk opp en hel del med førstemann også, uten at jeg følte at jeg spiste særlig mer eller levde så veldig annerledes. Jeg er plaget med rygg -og bekkenproblemer, så dette setter jo en naturlig stopper for aktivititetsnivået. Men, etter ett år med amming sist, så ordnet det meste seg :o) Noen reagerer mer på hormoner enn andre og går derfor mer opp enn andre. Vi er jo så forskjellige.. Fikk en gutt på 4,1 kg sist, og jeg er ikke den største jenta i gata, så trengte de ekstra kg'ene over rumpe og lår for å bære han :-)

Dessuten blir jo puppene forferdelige store, så de må jo veie 2 kg hver, minst ;o) (ønsketenkning, jeg vet det.. hehe)

Uansett, jeg koser meg med min stadig voksende gravidkropp denne gang, tenkte alt for mye kg sist, så prøver heller å tenke på hva jeg putter i meg ;-) Og har jeg kontroll der, så får ammingen og jogge/gåturer hjelpe meg etter mini kommer til verden :o)

Skrevet

Har gått opp 6 kg, er i uke 24, legen min sier det er bra.

Skrevet

Jeg er 20 uker idag. Jeg har variert noen kg opp og ned siden 12. uke pga litt vann i kroppen. Men ellers ligger jeg omtrent på samme vekta som da jeg oppdaga at jeg var gravid. Men jeg gikk ned noe de første 10 ukene fordi jeg var så kvalm, så hvor mye jeg faktisk har lagt på meg er vanskelig å si. Jeg er i hvertfall tydelig gravid, føler meg blubben nok og ser for meg hvalrosstendenser om ikke alt for lenge. Så jeg lurer på om det er selve vekta jeg veier meg på som ikke er helt frisk...

Skrevet

er i uke 24 og har lagt på meg 8 kg.jordmor sa det var ingenting å tenke på,så lenge kostholdet er normalt gjorde det ingenting :)

La på meg 18 kg med førstemann og 10 kg med nr.2...håper jeg klarer å holde meg under 15 denne gangen..

Skrevet

Det er nok store variasjoner i vektøkning ja. Jeg gikk ned ca 5-6 kilo pga hyperemesis og det tok veldig lang tid før jeg begynte å gå opp igjen i vekt. Er nå i uke 28 og har nettopp kommet opp i den vekta jeg hadde før jeg begynte å kaste opp.

Skrevet

uke 24, har lagt på meg 9 kg. Men de to første så la jeg på meg totalt 30 kg og 26 kg, håper det ikke blir så mye denne gangen.. enda jeg har godt ned alt sammen innen innen 6 mnd...

Skrevet

uke 24, lagt på meg 8 kg. La på meg 18 kg forrige gang, og alt gikk fort bort igjen. Føler meg som en hvalross nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...