Gå til innhold

Er DU kritisk til ulike alternativ medisinske behandlingsmetoder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke i så fall? Og hvorfor?

Kjeder meg litt og leste litt om alternativ medisin..spennende tema..ville höre deres mening-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi de sjukeste menneskene jeg vet om er de som er mest opptatt av...og bruker alternativ medisin.

Skrevet

Ja, jeg er veldig kritisk, til det meste gentlig, men har også selv opplevd at mye fungerer, så er blitt litt mindre kritisk ;-)

Skrevet

De alternative medisinske behandlingsmetodene jeg synes har mest for seg er akupunktur og osteopati. Akupunktur bygger på lange tradisjoner og praktisk testing i mange generasjoner og osteopati har jeg selv god nytte av.

Det jeg er mest skeptisk til er homeopati ettersom virksomheten ikke kan skryte på seg lang erfaring (slik som visse former for naturmedisin som har lange tradisjoner) og det naturvitenskapelige "grunnlaget" er mildt sagt vaklende. Homeopati er nok mest placebo mener jeg (og en dyr som sådann). Da har jeg mer sansen for tromme-terapi ol, kanskje bare placebo det også men i det minste får man en spennende opplevelse med seg på veien ;-)

Skrevet

Jeg er kritisk til skolemedisinen også jeg. Med kronisk syke barn har jeg opplevd så mye dumt og til dels farlig fra leger at jeg alltid er veldig kritisk til løsninger som skolemedisinen serverer.

Jeg har best erfaring med osteopati. Det kan også inbefatte kostomlegging, kosttilskudd, vitaminbehandling, soneterapi, strøm. Ja i det hele tatt så er osteopati den mest helhetlige behandlingen jeg har vært borti :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...