Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har murringene begynnt i magen igjen. Startet i natt og vekket meg noen ganger. Har flere ganger allerede hatt bare maserier som har bygget seg opp til de var regelmessige med bare noen minutter i mellom og som har vart i ett minutt. Sist gikk jeg i nesten tre døgn før de flatet ut igjen.

Kan noen være med å krysse fingrene for at det ikke stanser denne gang? Er lei av å bli lurt... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg krysser fingrene for deg:) hehe..

det er ganske morsomt at man blir såå lei at man leter etter "vondter" og andre tegn. kansje det er derfor man er gravid så lenge. så man kan bli helt overklar til en fødsel!!

når er termin da!?

Skrevet

Jeg har også masse murringer i magen idag! Har hatt litt "tak" i magen som begynte i går, men i hele går kveld og i natt gikk de over. I dag morges begynte jeg å få vondt i ryggen og de siste 3 timene har jeg hatt "tak" i magen som ikke kommer regelmessig men som er litt vonde... Kjenner at de går rundt til ryggen, så det er jo lov å håpe at de bygger seg opp til å bli ordentlige rier!!

Krysser fingrene masse for deg student23 hvis du gjør det samme for meg!! :) Kanskje vi blir sittende her utover natta!! Hvor langt på vei er du? Jeg er 3 dager på overtid så veldig klar for å åpne påskeegget og se hva påskeharen har tatt med seg... :P

Skrevet

Takk for svar :) Her murrer og går det ennå. Det kommer noen rier nå og da og de har økt litt i styrke utover dagen. En omgang i senga etter mannen kom hjem fra jobb effektiviserte litt, men ikke så mye som jeg hadde håpet.

Er veldig trøtt nå. De kynnerene jeg har er skikkelig tunge og tømmer meg for energi så skal prøve å få noen minutt med hodet på puta. Kjenner smerten bedre når jeg ligger enn når jeg står.

Jeg har termin 14. april, men menstermin 9. Jordmor tror virkelig på fødsel snart, men har gjort det siden uke 36. Jeg klarer ikke helt å innse at jeg faktisk skal føde og bli mamma, så jeg fokuserer egentlig bare på smertene og vil ha dem vekk. Innser liksom ikke at de skal resultere i en liten baby...

Må være kjipt å være på overtid! skal krysse fingrene masse for deg. Håper det bygger seg opp for oss begge og at noe skjer snart :)

Må bare tilføre at jeg egentlig ikke er lei av å være gravid, det går faktisk veldig greit, men liker ikke alle disse lureriene, det er jo vondt og plagsomt!

Skrevet

Krysser fingrene for deg! Jeg er 7 dager paa overtid og har ikke saa mye som en tulle-toeyse-rie idag, saa motet er ikke paa topp. Men man kan jo ikke gi opp... Lykke til alle som er ordentlig foedeklare!

Skrevet

Skal krysse fingrene for deg også!! Viss du ikke kjenner noe i dag håper jeg fullmånen slår til med all sin makt de neste dagene og at du snart er ferdig! :)

Skrevet

Jeg er heller ikke lei av å være gravid, men nå i d siste har jeg merket at det er blitt veldig tungt å gå, tungt å puste og alt det der....Kjenner meg veldig igjen i det der at smertene skal resultere i en baby - tenkte på det i natt når jeg var på en av mine mange do-besøk... Tenk at nå kommer det snart en baby som skal være der for alltid! Og en kan aldri "bli kvitt" den igjen! Er veldig rart! Men det kommer til å bli helt fantastisk da! :)

"Riene" mine ser ut til å gå litt tilbake for øyeblikket, så ser ut som at det ikke blir noe fødsel på meg denne natta heller egentlig! Ihvertfall ikke foreløpig... Håper d går bedre for deg da, student23, og at riene tar seg opp og resulterer i en baby! Satser på at d skjer noe her ganske snart ihvertfall! :)

Skrevet

Her murrer og går det fremdeles. Våknet nettopp av mannens vekkerklokke - helt sjokkert av meg selv; har kun vært oppe en gang i natt!! Føler meg uthvilt og har sovet greit :)

Murringene er der enda og noen rier dukker opp nå og da... Krysser fingrene fremdeles for deg!!

Skrevet

Jeg er her fremdeles jeg også.... "Takene" ga seg igår kveld og har sovet relativt greit i natt selv om jeg har vært oppe å tissa sikkert 5 ganger.... Gadd ikke å stå opp før kl 11 da, ble våkna av sambo som hadde vært ute å kjøpt en bukett med påskeliljer til meg! :) Nå har takene begynt så smått igjen, men er bare ubehagelig så er nok bare maserier.... Får håpe at de tar seg opp i styrke og blir regelmessige!

Skrevet

Jeg har litt tak selv i rykk og napp, og forskjellige vondter jeg ikke klarer aa tyde lenger. Naar de ordentlige riene kommer, saa vil jeg vel ikke tro paa dem heller.

MEN. jeg har vaert paa kontroll idag og har faatt bekreftet at jeg er modnet fullstendig med 2 cm (kan toeyes til 3-4!) aapning! Og hodet er saa langt nede som mulig. Saa da KAN DET VEL IKKE VAERE LENGE TIL? Jeg har fremdeles full tro paa at nattens fullmaane skal gjoere seg gjeldene for min del!

Den som venter paa noe "godt", venter ikke forgjeves.... osv...

Skrevet

Det er nok bare et tidsspørsmål for deg SusieQ, men aldri godt å si når noe skulle skje. Jeg hadde 1-2 cm åpning og va nesten helt moden i uke 36 (uke 39 nå) og har ikke villet sjekket senere, blir bare skuffet da viss det ikke er noe framgang, og blir vel bare lei og skrur forventingene i taket viss det skulle være større åpning...

Var på fødepoliklinikk i dag, fikk PUPP (svangerskapsrelatert hudsykdom som INGEN burde få!!) tidligere, som mirakuløst har gått over! Og lillegutt ligger så langt nede i bekkenet han kan gjøre og alt står veldig fint til. Bare litt dumt at han trivs så godt der inne at han ikke vil ut...

Skrevet

Ja, er no drit når en blir "fortalt" at en kommer til å føde før tia og at babyen er såååå klar til å komme ut - og så viser det seg at du går over tia!!!!! Men det virker jo håpfullt for deg da, SusieQ, får håpe fullmånen røsker tak i babyen og driver han/hun ut så lett som mulig!! :P

Jeg har ikke sjekka modning jeg, ho jordmora mi sa at førstegangsfødende vanligvis ikke har noen åpning før riene setter i gang... Har ikke peiling jeg, men kjenner nå at det banker litt ned i livmora til tider... Ikke no vondt, men kjennes ut som at pulsen banker litt hvis dere skjønner...?

Nå har jeg benket meg forran tven med masse godteri og skal se kampen mellom Start og RBK. Heia START!!! ;)

Må holde oss oppdatert hvis d skjer noe med noen av dere! Men d var imorra fullmånen var eller?

Skrevet

Jaaaa jenter!! Var akkurat på do og når jeg skulle tørke meg så var det en haug med utflod! Var helt blankt da, men tørket meg sikkert 5 ganger og den tok ikke slutt! Vet at slimproppen kan gå mange dager før fødselen, men det her er første tegnet på at noe er på gang! Må si jeg er veldig spent nå altså! Måtte ta på meg ett truseinnlegg og kjenner at det kommer ut utflod enda.... :) Jeeeey!! Kanskje det skjer noe snart??!! :-D

Skrevet

Alt hjelper, ikke sant? Har selv hatt alle former av slim i loepet av de siste ukene; blod, brunt og siste dagene gult (sorry hvis ekkelt.... men vi er vel i samma baat?)

Masse kynnere og maserier idag/kveld. Maa ut aa gaa en tur snart, det hjelper visst etter en stripping (av jm altsaa...). Fra forrige kontroll har jeg gaatt fra 1cm til 2 cm og fra delvis til full modning. Saa heldigvis VET jeg at det skjer noe. Men, han har det visst altfor godt der inne, gutten min.

Lykke til! Vi faar holde kontakten her om det skjer noe i natt :-)

Skrevet

Var som sagt på sykehuset i dag og han jeg traff var overrasket over at jeg hadde gått med 1-2cm åpning og nesten utflatet mormunn allerede fra uke 36. Han sa han kunne sjekke modning viss jeg ville, men selv om jeg nå hadde 3cm åpning og var helt flat så ville det likevel ikke bety noe. Jeg har innsett dette selv og velger å bare vente i spenning...

Murrer ekstra nå på kvelden, sov litt på dagen i dag og da tok det seg opp etterpå. Vil ikke gå å legge meg enda, så ser et par episoder med House tenkte jeg. Få tankene vekk fra alt sammen og ikke sitte å kjenne etter...

I morgen har jeg menstermin, så krysser veldig fingrene for at det skal være den magiske datoen. Hadde vært kult å være født 09.04.09 da!?! Grei dato det!

Hvor er dere fra forresten?

Synd med Start forresten!

Skrevet

Jeg er 2 dager over ul termin, veldig klarf for at mini skal komme og har også tenkt at 09.04.09 er en fin dato, men spørs om den eldre genrasjonen er like enig. 9 april er ikke den dagen man henger ut flagget og flagger liksom...

Skrevet

Så spennende med murringer og åpning og utflatet mormunn da!! :) Kanskje det tom har skjedd noe i natt?? Venter i spenning.....

Jeg har hatt ei skikkelig urolig natt, sovet veldig dårlig og vært masse våken... Er kjedelig, men går jo bare å venter så kan vel ikke forvente så mye.... Er faktisk 41 uker på vei idag, og -5 dager på overtid...

Som dere sikkert skjønner (siden jeg heier på Start) så er jeg fra sørlandets perle, Kristiansand! Er 29 år gammel og førstegangsfødende...

Hva med dere?

Skrevet

God morgen :)

Merker at det har tatt seg enda litt mer opp nå, riene/falske riene/maseriene er blitt litt vondere og kommer med litt kortere mellomrom... Var oppe i natt med litt vondt i magen og også litt rar fordøyelse, noe jeg ikke har vært plaget med i det hele tatt de siste 9mnd. Men tror egentlig bare jeg går å kjenner etter tegn på at ting skal være i gang. Lurer sikkert meg selv mer enn jeg burde...

Jeg er forresten fra Stavanger, mannen min er fra Grimstad så heier litt ekstra på Star av den grunn... :) Er 24...

Skrevet

Ok student23, er du her enda??? Må si jeg er veldig spent på om maseriene dine utviklet seg til ordentlige rier siden de hadde tatt seg opp og kom med kortere mellomrom!!??? Kanskje du allerede har født?? Og hva med deg SusieQ??

Her er alt det samme, selv om jeg har masse murringer og har en følelse av at det er i natt d skjer! Men er jo mulig at d bare er fordi jeg håper så mye at d skal skje også da..... Fikk nå ihvertfall i meg en deilig kalkunmiddag hos svigers idag! ;)

Spent på om dere er her enda jenter!!!

Skrevet

Ja, det bare murrer og går her. Tror ikke han vil ut! Tærer sikkert ikke på noe annet enn tålmodigheten dette her...

Har sittet og putlet med noe scrapbook greier i hele dag og har kjent litt hele tida. Satte meg godt tilbakelent i sofaen nå og kjenner det en del bedre med en gang. Kynnerne har tatt seg veldig opp, men det som må være svake rier komme ikke så ofte...

Men blir ganske irritert viss dette ikke leder noen plass, kan ikke gå slik som dette til eventuell igangsetting om nesten tre uker.... Det burde i hvertfall ikke være lov!!

Har også en følelse av at dette er tingen, men er som sagt usikker på om jeg bare lurer meg selv... :( Men rart at det skal murre så veldig så lenge da.. Jaja, tiden vil vise hva som skjer.

(Mannen redde forresten opp senga til gutten i dag, han mente han ville ikke komme med mindre han følte seg skikkelig velkommen, og det ville han nok ikke gjør viss ikke senga sto klar. Han er søt da :) )

Skrevet

Så søt han var da! Vi redde opp senga hans for noen uker siden, men det er jo ikke den han skal ligge i med en gang. Vi har en vugge som han skal ligge i når han ligger inne hos oss (hvis han liker den da) så kanskje vi må reie opp den også da!?

Blir spennende å se utover kvelden da! Vi får krysse fingrene og alt for at d skjer noe!! Er jo tross alt fullmåne idag.... :)

Skrevet

Nå ser det ut som det toppet seg hos meg i går kveld. Skikkelig harde kynnere som gikk over i rier, men ga seg innen ett tida og etterpå har jeg ikke kjent noen ting... Så nå er del vel på murringa igjen om noen dager..

Fire dager til termin i dag og en middagsavtale jeg har veldig lyst til å kansellere, så om kroppen min plutselig ombestemmer seg og vil ha ham ut allikevel så blir ikke jeg sur ;)

Men men, får smøre meg med tålmodighet igjen...

Hvordan gikk det med dere?

Skrevet

Hos meg så gikk vannet idag tidlig kl 08!!! Har ikke hatt noen rier, men var oppe på sykehuset for en sjekk kl 11. Kom ikke inn før nærmere 1 fordi det var full rulle med fødsler. Tror det var 5-6 stykker på ei gang!! Hadde visstnok vært sånn hele natta også! Alt var greit da, men ble sendt hjem i påvente at riene skal ta seg opp og bli regelmessige. Blir veldig spennende fremover idag, håper og satser på at d tar seg opp kjapt! Skal opp å prøve å sove litt nå mens jeg fremdeles kan...

Lykke til med dere! Kanskje SusieQ også er i gang?? Spennende!! :)

Skrevet

Ut i fra siste posten hennes ser det jo ut som om noe er på gang der, og siden hun ikke har gitt lyd fra seg på et par dager nå har hun nok allerede fått :)

Så spennende da me vannavgang!! Da er du vel garantert å få veldig snart (de setter i gang viss ikke riene tar seg opp av seg selv i løpet av to døgn?). Du får ha veldig mye lykke til!! Bygg opp så mye energi du kan nå før du skal i ilden!

Skrevet

Hei igjen jenter!

Ja, fullmaanen fikk full uttelling her! Nyyydelige lille Kasper kom 23.11 den 9 april. Naa er vi hjemme, en lykkelig familie paa 4! Foedselhistorie foelger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...