Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat hatt en MA medutskrapning. Jeg fikk beskjed om å vente på to menstruasjoner før vi prøver igjen, og det virker som en eeeevighet til. Kunne ønske jeg ble gravid igjen med en gang, jeg er så klar og jeg har så innmari lyst på et barn til. To menstruasjoner er kjempe lenge, flere som har det sånn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange som prøver igjen med en gang, og jeg hart hørt flere her som har sagt at det legen demmes sa at det bare var og prøve igjen men en gang. Mange blir fortere gravid etter en sa/ma også. Tror det er flere synspunkter der bla. legene også. Hadde spurt litt her inne hva de synes jeg=)

Hvis det ikke var noe spesielt med din situasjon da.

Skrevet

sånn som jeg har forstått det så;

Ved SA er det helg greit og prøve med en gang... Da har kroppen ordnet opp selv og forholdene er optimale..

Ved MA bør man ha pause, fordi kroppen ikke klarte og ordne opp selv., Skulle det være noe er det greit og ha en pause slik at kroppen kommer i orden igjen..

Men dette er som sagt bare slik jeg har forstått det.. Du får sikkert flere svar av andre her!

Lykke til uansett hva du velger=)

Skrevet

Hei!

Jeg har akkurat hatt en MA selv - mistet tvillinger i uke 12 - var ett sjokk, hadde jo ingen smerter, ingen blødninger, ingenting som tilsa at noe var galt. Det var bare tilfeldig at det ble oppdaget. Jeg spurte legen om når jeg kunne prøve igjen - han sa; "nå kommer du til å blø en stund, deretter får du menstruasjonen en gang mellom 2-6 uker - etter dette kan du prøve igjen".

Jeg begynte å prøve igjen før jeg fikk mensen - kjente at jeg hadde EL - tenkte at kroppen blir gravid når den er klar for det... Ble ikke gravid - fikk mensen etter nøyaktig 4 uker... Litt rar denne mensen for den varte bare i 2 dager - vanligvis varer den i opptil en uke. Venter EL om ca 1 ukes tid og satser sterkt på å bli gravid igjen da - er såååå babysyk, spesielt etter at jeg mistet 3 mnd på vei - jeg vil, jeg vil, jeg vil, hehe =)

Ønsker deg lykke, lykke til, håper at det går bra med deg =)

Klem

Skrevet

Det kan nok være lurt å få igjen mensen ja, så kroppen vet hvor i syklusen den er på en måte, hørtes fornuftig ut synes jeg=9

Lykke til begge to, håper det går fort for dere igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...