Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 Jeg eier ikke matlyst på morgenen, og det eneste jeg klarer å få i meg er lette ting som f.eks frukt. Lager derfor gjerne en fruksalat av f.eks banan, hermetisk ananas, rosiner, litt eple og spiser en yoghurt ved siden av. Er det greit, eller bør jeg egentlig få i meg tyngre mat til frokost? Hva kan jeg evt tilsette? Brødmat orker jeg ihvertfall ikke tidlig på morgenen...
Gjest Skrevet 7. april 2009 #2 Skrevet 7. april 2009 Ideelt sett bør man få i seg proteiner til frokost, at det største måltidet er til frokost og så¨spises det mindre og mindre måltid utover dagen.
mayaya Skrevet 7. april 2009 #3 Skrevet 7. april 2009 Du orker ikke litt fiber oppi der da? Musli el.l.? Trenger jo ikke putte oppi så mye i starten, strø litt over og øk på etterhvert? Jeg har også vært en anti-frokost-person hele livet. Hjemme hos mamma fikk jeg ikke dra fra huset før jeg hadde spist en halv skive. Og hun brukte kneipp, de er små altså (skivene). Når jeg flytta hjemmefra slutta jeg helt, da var jeg 16. Men nå som jeg har unge® har jeg tatt meg skikkelig sammen og spiser nå litt hver morgen *jippey*
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 7. april 2009 #4 Skrevet 7. april 2009 Jo, litt musli skal jeg alltids få ned. Men hva med omelett da, det inneholder jo proteiner? slenger oppi litt paprika, skinke og løk... Uff, jeg hater virkelig å spise frokost!
mayaya Skrevet 7. april 2009 #5 Skrevet 7. april 2009 Omelett er knallbra, Sauen! Og musli er også fint, da har du jo TO retter da! Det gir jo til og med variasjon! Huhei!
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 7. april 2009 #6 Skrevet 7. april 2009 Haha, nå blir jeg jo den variasjonsmesteren...=P uff, pleier aldri å spise før 12 jeg. tar det igjen etter klokka 20... =P
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 7. april 2009 #7 Skrevet 7. april 2009 jeg har aldri vært noe frokostmenneske. men nå som jeg har begynt med havregrøt med lønnesirup på, så går det. lager til småen og da er det lett å bare spise litt selv siden den likevel står der. det er jo snop. he he.. syntes det er lett å spise, men samtidig metter det bra og lenge
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 7. april 2009 #8 Skrevet 7. april 2009 Høres tungt ut, hehe, men kan jo prøve da... Skulle ikke vi ha pancakes med lønnesirup og nugatti? =P =)
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 7. april 2009 #9 Skrevet 7. april 2009 ja vet det høres tungt ut. men er ikke det. jeg lager den på vann. lager den i micro, da lager den seg selv på 3 min. ellers spiser jeg yoghurt til frokost. bare for å få noe i magen. må få opp forbrenningen nå vet du jo jeg tenkte faktisk å invitere dere på pannekaker uken etter påske hvis dere er ledig da
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 7. april 2009 #10 Skrevet 7. april 2009 Vi kommer!!!! =) Skal prøve å lage havregrøt jeg da, se om det funker. For da har jeg jo noe kjapt og greit å lage til frokost...
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 7. april 2009 #11 Skrevet 7. april 2009 høres bra ut! det blir kjempekoselig
Jordbæret <3 Skrevet 7. april 2009 #12 Skrevet 7. april 2009 Ser du har fått ok svar. Men tenkte å legge til litt. Kan du kanskje lage smoothie? Da kan du blande inn ett egg, eller proteinpulver. Dersom du bruker pulver må du være sikker på at det er rent protein, enten risproteinpulver eller myseprotein, og at det ikke er tilsatt kunstige søtningsstoffer. Jeg vet ikke om du kan spise rå egg når du er gravid, det må du evt sjekke. Bruk en god jus som base. 2,5 dl passer bra til en porson. 100 g frosne bær, en banan, 2-3 ss kaldpresset olje f.eks. linfrøolje eller rapsolje. Du kan også blande inn en neve havregryn og forskjellige nøtter. Du vil ikke merke det når du drikker den, men det øker næringsverdien betraktelig. Bland også inn en liten neve sesamfrø, da får du verdifull og lettopptakelig kalsium. Jeg anbefaler deg å lage smoothien med en stavmikser og et høy litermål, det er enklere å gjøre reint enn en smoothiemaker.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 7. april 2009 #13 Skrevet 7. april 2009 Tusen takk for supert tips, høres jo ut som rene vitaminbomben det der=) Det skal jeg prøve!
Jordbæret <3 Skrevet 7. april 2009 #14 Skrevet 7. april 2009 Hvis du sliter med kvalme kan det være lurt å starte med baren en ss olje og se om du tåler det, så har du heller i litt mer etterhvert. Cocosa kokosolje er fast bestanddel i min smoothie, men den smaker litt kokos og er veldig kraftig, så vær forsiktig med den dersom du er kvalm. Jeg starter hver dag med en slik "bombe" og kan love at det gir energi og holder lenge i magen.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 7. april 2009 #15 Skrevet 7. april 2009 Ok:-) Ikke noe kvalme her (utenom nå som vi har magesjau...), men får være forsiktig uansett=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå