Gå til innhold

Hendene!


Itsrejk

Anbefalte innlegg

De siste par dagene har pjokken min (født 12. jan.) plutselig funnet ut at han kan bruke hendene sine til noe annet enn å stappe dem i munnen. Det er så moro å se på! :) Han fører dem sammen og "holder hender", og han tar på lekene på babygymmen (eller hvis jeg holder opp en over ham). Han har jo ikke akkurat full kontroll, og hvis han får skikkelig tak er det vel mer tilfeldig, tror jeg. Men at han bevisst fører hendene mot leken er jeg ikke i tvil om. Plutselig kan han bruke disse nusselig, små hendene sine. :)

 

(Og ja, jeg innrømmer det: Jeg er superforelska og kjisjebetatt av lille nurket mitt...hehe...)

 

Andre som har "funnet" hendene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har vi også oppdaget hendene. Først og fremst vil han helst ha de i munnen, og han sutter og sutter på dem. Men har har også begynt å ta på leker, gripe leker og han drar og sliter i klærne sine med hendene. Han er født 1.jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er også født 12.januar, og har idet siste blitt veldig fascinert av hendene sine. Han ligger ofte i senga eller på lammeskinnet og studerer dem. veldig søtt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig å høre, her er det på samme viset. Hun har ikke studert hendene sine så nøye, så ikke riktig "oppdaget" dem, men de er flittig i bruk til å sutte på, folde hender, eller gripe leker. I går lå jeg på leketeppet så hun fikk ta på håret mitt og ansiktet mitt ordentlig, et var kos! Hun og pappan trente på å holde biteringen selv i går, og etter noen forsøk, gikk det! Virker som all aktivitet og stimuli (samt noen gode dupper på dagtid) gjør henne tilfreds og ganske sliten, for nå han hun sovet natten igjennom 2 netter på rad, og det bare med morsmelk innabords! Jeg er forelsket, og mektig imponert over den lille skapningen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her virker det som om de nye oppdagelsene tvert imot tar nattesøvnen fra ham... De to siste nettene har han vært urolig, og det har faktisk ikke skjedd før. Håper det går over. Uansett kjempeartig med utvikling. Jeg skal koke biteringen hans i dag, og se om han klarer å holde den selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har gutten virkelig fått dreis på hendene sine. Han har studert dem inngående i flere uker, og like lenge har han holdt på å slå på ranglene på babygymmen. Trodde først det var flaks, men ser at det er helt bevisst - han sikter jo før han langer ut :) Har prøvd å få han til å holde rangle i handa, men det endte i hyl og skrik da han kontant smalt den rett i nesa :( Synes han oppdaget hendene sine så tidlig i forhold til søstra, enda han er litt prematur. Han er født 25. januar.

 

Artig er det i allefall å følge med på utviklingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...