Gå til innhold

Noen som har renset babymadrasser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at de blir helt fri for gasser osv som har kommet til etter bruk da? Og koster det mye? Bare vurderer om vi skal rense madrassen eller kjøpe ny...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da skal de visstnok være helt renset for gasser osv ja. Du kan også vaske den på 60 grader, da blir den også helt ren.

Skrevet

Tviler sterkt på at jeg får den inn i vaskemaskinen selv om den tar 9 kg, hehe... Er jo en ganske stor madrass, tykk og sånn som passer til sprinkelseng.

Vet du hva det koster for rens? Tenker at dersom det er like dyrt som ny så forsvinner litt av poenget.

Skrevet

Ved rens så blir vel madrassen utsatt for nye kjemikalier??? Ikke sikkert det er så veldig mye bedre. Tror heller jeg vil prøve å "dryle" den inn i maskinen.

Sitter med samme spørsmål selv egentlig. Jeg har avtagbart trekk, som jeg vasket mellom 1 og 2. Men da vet jeg at selve madrassen ikke var utsatt for noe søl. Den var dekket med madrassbeskytter og lammeskinn hele tiden. Men jeg vet at jeg har hatt 1 uhell med nummer 2. hun kastet opp på siden av madrassen, og det var utforbi madrassbeskytteren. Vasket trekket nokså med èn gang - men vet ikke om det er nok. Så spørsmålet mitt går egentlig ut på akkurat det samme. Kan jeg vaske madrassen? eller må jeg kjøpe ny?

Skrevet

Vi funderte på det samme for noen uker siden, men endte opp med at det kom omtrent like bra ut økonomisk med en ny, og det føles mye bedre :-)

Skrevet

Altså, det er fysisk umulig å få madrassen inn i vaskemaskinen, selv om maskinen våres er en av de største på maredet av vanlige vaskemaskiner, så den løsningen utgår.

Du har et poeng i det med kjemikalier ja. Tror vi kjøper nye jeg, akkurat der orker jeg ikke å ta noen sjangser.

Skrevet

Ville heller kjøpt ny madrass. Koster ikke så mye.

Her hadde første ungen ett spy uhell i sengen og selv om det ikke gikk gjennom kjøpte vi ny madrass til nr.2 for å være på den sikre siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...