Gå til innhold

hvordan kaffe penger til å ruste opp lekeplassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei allesammen!

Jeg har akkurat blitt med i et utvalg for å pusse opp lekeplassen, vi har en del tusen på konto men desverre alt for lite.

Det er en sandkasse og et lekehus der fra før .. og så har vi veldig god plass. flatt åpent og litt skog rundt.

Vi trenger en del lekeapparater og det koster jo så mye.

Hvordan samle inn penger? Noen gode forslag og ideer..Kan jeg søke om midler forskjellige plasser?

Håper på mange svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvordan skaffe penger til lekeplassen skulle det stå...

Skrevet

Ordne dere sponsorer! I Stavanger (Avaldsnesgata, tror jeg) fiksa de sponsorer til en stor lekeplass. De solgte "stjerner" som de malte på asfalten på den nye lekeplassen. I størrelse stjernene i den gata i hollywood, vet du.

Det ble blest om saken og lokalavisene og Stavanger Aftenblad dekket det hele. Så alt i fra privatpersoner til bedrifter kunne kjøpe stjerner.

Skrevet

Sjekke om noen vil sponse. Loddsalg, dugnad. Kansje endel av beboerene i området vil være med å bidra?

Skrevet

loppemarked? henge opp lapper der dere skriver at dere trenger lopper og at inntektene skal gå til å ruste opp lekeplassen?

Skrevet

Loppemarked vil jeg ikke anbefale om dere ikke er utrolig godt organisert. En sitter ofte igjen med så mye søppel at det koster mer å få kastet det enn inntektene fra salget.

Er en handy er der en del apparat en kan lage selv, og televerket har ofte rundtømmer de donerer bort.

Ellers kan en søke kommunen og en del legat om fornyelse av nærmiljø. Vi har et svært sammensatt og fargerikt nabolag, og penger til nærmiljø tiltak har vært ganske enkelt å få tak i. Sanitetsforeningen her har vært en kjempe god støttespiller, og de har ofte en del midler.

Mange gode ideer over. Loddsalg har vært effektivt her og folk har gitt utrolig flotte premier. Har en med barna på dørene går salget kjappere:) Vi hadde også en nabolagsfest der vi solgte mat, drikke og hadde gratis underholdning. Fikk nesten 12 000 til slutt!!! Lykke til!

Skrevet

Takker for mange gode forslag..

Loddsalg og dugnad er vi allerede i gang med, men sponsorer, kommunen og legater er jo sikkert mulig å jobbe med. Det kan jo bli litt penger av det.

Ellers samler vi jevnlig inn til lekeplassen. Alle gir minst 100-200 kr, de som kan gir mer. Vi er ganske mange hus.

Ellers kan vi jo prøve å få tak i telefonstolper til forskjellig bruk på lekeplassen. Kanskje en gammel trebåt også ikke er så dyrt. Bruke en del tau og lage taubaner ol med...

Hva liker dere aller best/ barnet aller best med de lekeplassene dere bruker mest?

Trenger gode og orginale ideer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...