alvamamma Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 Jeg synes det er veldig fint og vurderer det hvis neste skal vise seg å være en gutt. Jeg kjenner to som heter det. En liten gutt og en i 30 årene. Ser på SSB at det kun er 74 som heter det og dette var da et langt sjeldenere navn enn jeg trodde. Innser at mange sikkert ikke har hørt navnet en gang. Hva synes dere?
Gjest Skrevet 7. april 2009 #3 Skrevet 7. april 2009 Både og. Jeg liker generelt ikke navn som er en "for-jenting" av guttenavn (Martine, Ablertine, Tomine osv), og de få gangene det går motsatt vei synes jeg sjeldent det er så pent heller. For meg blir Alvar en guttevariant av Alva (som forøverig ikke er navnet mitt, bruker det bare som nick), enda jeg vet at navnet er gammelt. Alvar er derimot et av de penere navnene hvor et navn ligner på et navn som hører til motsatt kjønn :-)
erteposen + 4 Skrevet 7. april 2009 #4 Skrevet 7. april 2009 Jeg kjenner både en Alvar og en Alver, og liker begge navna:)
petite fleur Skrevet 7. april 2009 #5 Skrevet 7. april 2009 Jeg tenkte også Aylar med en gang :-) Men har aldri hørt navnet før, kanskje det blir penere om man hører det noen ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå