Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 svigerforeldrene mine er just passert 60 og ikke i jobb. De har åpen dør og vi er rett som det er på besøk med ungene. Når ungene er syke får de være der når bedring er på gang, men de ikke er klar for barnehage og det er til stor hjelp. Men skulle så gjerne sett at de kunne gjøre noe sammen med ungene - det skjer aldri. Ser jo at andre triller turer eller tar de med på aktiviteter. Fra et ego-synspunkt er det jo liten avlastning, når vi alltid må bringe barne dit og være der. Men det heter seg jo at vi er heldige som har besteforeldre med all mulig tid..... Ungene har jo behov for mer enn boller og saft!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #2 Skrevet 7. april 2009 Ungene har behov for mer enn boller og saft, og derfor har de en mamma og en pappa. Synes det høres ut som om de hjelper mer enn nok, så ja.... du er storforlangende.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #3 Skrevet 7. april 2009 Besteforeldre skal få kose seg med barnebarna, noen syntes det er kos med å dra de med på turer og aktiviteter andre syntes det er kos å være hjemme og leke litt med de og slappe av. SYntes dere høres kjempeheldig ut jeg som har besteforeldre som stiller opp så mye. Jeg er alene med to barn og begge sett besteforeldre bor langt unna og ingen av de er særlig intresert i barnebarna i hele tatt. At barna dine har behov for aktivitet og annet er det deres jobb som foreldre å sørge for , ikke besteforeldra.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #4 Skrevet 7. april 2009 HI her. Jeg tror barna noen gang har godt av å gjøre ting sammen med sine besteforeldre, det vil si samvær på barnas premisser. Eller at barna kan være med å hjelpe til i hage eller annet som de allikevel gjør. De eldre barnebarna kommer nå skjeldent på besøk og det kan jeg jo skjønne. Syns det er synd å se og hvem sitt ansvar er det?. Nå i påska er det vi som har måtte invitere de med så de får lufta seg. Huff, jeg er fæl.....
-Hengebuksvinet- Skrevet 7. april 2009 #5 Skrevet 7. april 2009 Jeg hadde en aktiv bestemor og en kosebestemor. Kosebestemor ga oss is og godterier hver gang vi møtte henne, og dro oss med i huslige sysler. Hun kunne gjerne koke sylte på 5 jordbær, i en lekepanne, når jeg ønsket det. Den aktive bestemoren min dro oss med ut i skog og mark, men hadde lite fokus på mat. Setter stor pris på den tiden jeg fikk tilbringe hos dem begge.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2009 #6 Skrevet 8. april 2009 det essesielle var jo om de var av typen som låner barnebarna fordi de har lyst å gjøre ting sammen med dem på tomannshånd! Det gjør ikke mine, og det tillater jeg meg å savne!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2009 #7 Skrevet 12. april 2009 På lik linje som at besteforeldre ikke kan forlange hvordan samvær de vil ha med barnebarna...( jeg tenker på faste hente-dager, forventninger til lange ferier alene med de ol) så kan ikke vi som foreldre forlange hvordan vi ønsker at besteforeldrene skal utøve sin rolle. Jeg tror personlig ikke barna har vondt av å bare komme på besøk å være hjemme med de. Kanskje det er deilig at det ikke skal skje noe hele tiden men at de kan ta seg tid til å prate og hygge seg. Selv har vi ett sett besteforeldre som overdriver hver gang. Med overdrivelse mener jeg at noe planlagt må skje hver gang de passer. Så jeg ville gjerne byttet med deg. Synes det er veldig slitsomt at det skal være ablegøyer, nye leker og gaver, kino og turer hver gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå