Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 Når jeg var 5 1/2 mnd på vei gikk jeg inn i aktiv sykemelding av samme grunn som HI (har en jobb der deler av arbeidsoppgavene er helt feil i forhold til BL), og skulle ha ca halve dager. Det ble noen dager hjemme fordi det ble tyngre og tyngre, noe jeg trodde var helt normalt siden jeg var gravid. Jeg hadde en del oppgaver på slutten som jeg måtte gjøre ferdig, og det gjorde jeg selvsagt. På dagen 7mnd ble mitt barn tatt med hastekeisersnitt fordi jeg hadde fått eklampsi. En tilstand som forverres av stress og påkjenningen. Har noen takket meg for at jeg jobbet og hadde aktiv sykemelding i stedet for å være hjemme? NEI !!!! Var det på noen måte verdt konsekvensene (for jeg er helt sikker på at det ikke hadde blitt så ille om jeg hadde valgt å ikke gå i aktiv) NEI !!!! Ikke hadde jeg hatt tid til å ordne noen ting til babyen skulle komme heller. Det var ikke det at jeg ikke hadde ytt nok for jobben i svangerskapet jeg tenkte på da jeg holdt min 1500 grams tunge baby for første gang. Neste gang kan det være opp i 95% sjanse for at det samme skjer igjen. Jeg kommer til å be om sykemelding tidlig for å unngå det. 20 uker med "dårlig arbeidsmoral" og samvittighet klarer jeg fint for min og barnets helse. Hi i den andre tråden: Lytt til din egen kropp, selv om det føles diffust og vanskelig å sette fingen på. Det er bedre å snylte på staten enn å sette eget og barnets liv og helse i fare.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #2 Skrevet 7. april 2009 Dette setter kanskje ting i perspektiv for de som maser om arbeidsmoral i den andre tråden....
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #3 Skrevet 7. april 2009 Som jeg sa i den andre tråden er at det er vel legen som sykemelder evt...man sykemelder seg ikke selv... Men jeg tenkte jo ikke på aktiv sykemelding...som jeg syns er en helt grusom ordning..for der blir mange presset til å jobbe noe mer en de bør..(slik som hi i denne tråden) Ikke bra.. Gravide kvinner har 1 hovedoppgave og det er å sørge for at sitt ufødte barn har det best mulig... ikke jobb og alt mulig annet.. men ta vare på seg selv!!!!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #4 Skrevet 7. april 2009 Kan ikke se at det står noe sted her at jeg har sykemeldt meg selv? Legen sykemelder en heller ikke når en ikke har bestillt time. Pga. IA-avtale måtte jeg ha 100% sykemelding for å går i aktiv, og det siste var noe jeg bestemte helt selv (med massivt press fra arbeidsgiver da). Når det er sagt, så var det med lovnad om at jeg skulle i aktiv jeg fikk sykemeldingen. På det tidspunktet var det egentlig bare BL og normal trøtthet kombinert med lang busstur med bytter der jeg måtte løpe mellom bussene som var grunnen. En uke to senere var det like ille, selv om jeg jobbet redusert og kun to oppgaver jeg trodde jeg kunne klare. Det var da jeg avfeide det som normalt, at det ikke var det ble ikke oppdaget før svangerskapskontoll tre uker senere. I Svangerskapsforgiftnings-perspektiv, er det en evighet.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #5 Skrevet 7. april 2009 Merkelig... hverken denne eller Alva sin tråd inneholder svar fra de som dømte den overnevnte gravide nord og ned fordi hun tenkte på sykemelding.....Veldig rart
Gjest Skrevet 7. april 2009 #6 Skrevet 7. april 2009 Ja ikke sant? Har opplevd det flere ganger, at når noen kommer med litt annet perspektiv på en sak blir det merkelig tyst, men dager er jo ikke over. Hadde vært oppriktig interessant å høre fra noen av dem, for jg klarer ikkeå skjønne tankegangen deres, så hadde vært fint med en bedre forklaring. Lykke til HI, håper du slipper svk.forgiftning denne gangen! :-) Jeg hadde det selv med nr 1, men gikk aldri over i eklampsi da heldigvis, og slapp unna med de to neste (vippet litt i grenseland noen ganger, men slapp unna).
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #7 Skrevet 7. april 2009 Jeg svarte ikke på den andre tråden men har bare en kommentar til Alva og hun andre over der som lurer på hvorfor ingen svarer på denne tråden. Er det ikke sannsynelig at de fleste som svarte på den andre tråden faktisk er på jobb på denne tiden, og ikke sitter på dib?
Gjest Skrevet 7. april 2009 #8 Skrevet 7. april 2009 Jo, tenkte på det etterpå :-) Selv er jeg jo lærer og har avspasering i dag, men veksler mellom å sitte her og rette oppgaver, så jobber jo likevel litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå