Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 Pappa hentet henne inn til oss i senga og da virket hun redd for meg. Småsutret og klengte på pappa! Huff, det var litt sårt. Tror hun hadde litt mareritt på morgenkvisten for hun kom med noen lyder innimellom. Kanskje det var det som gjorde det. Har i hvert fall ikke kjeftet på henne eller gjort noe som skulle tilsi at hun er redd for meg!! Det gikk heldigvis fort over da og vi har kost masse på morgenen og lest mange bøker. Men det stakk litt i mammahjertet når hun stod opp ja
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #2 Skrevet 7. april 2009 Da har kanskje den ødipale fasen startet?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #3 Skrevet 7. april 2009 Hun har helt sikkert drømt noe om deg som ikke var positivt. Det er helt sikkert glemt nå! så glem det du også :-)))
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #4 Skrevet 7. april 2009 Eventuelt så hadde hun sett for seg at du skulle hente henne.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #5 Skrevet 7. april 2009 Nattskrekk/gått i søvne? Sønnen min har en tendens til å se ut/virke som han er våken, mens han egentlig sover. Kommer da inn til oss, og det er umulig å nå inn til ham. Da har det også hendt at han har hyyyyylt til, stiv av skrekk, når jeg har kommet bort for å trøste sammen med pappaen, eller omvendt.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #6 Skrevet 7. april 2009 Mener du at hun er seksuellt tiltrukket av sin far og vil drepe sin mor?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #7 Skrevet 7. april 2009 Jeg tror ikke noe på den ødipale fase i hvert fall. Og det heter elektra og ikke ødipus når det gjelder jenter. Er vel generelt ikke noen tilhenger av Freud og hans forskrudde tanker på dette området. Heller nok mest til at hun har drømt noe som gjorde at hun reagerte sånn, men det var litt trist allikevel. Alt er som normalt nå, så var bare når hun våknet.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #8 Skrevet 7. april 2009 Helt normalt! Hun har hatt mareritt hvor du har vært med i drømmen, og er sint på deg. Hender jeg hører jenta mi bli sint i drømme og si f.eks.: Nei, den er miiin mamma! Og da er hun sint når hun våkner ja ! Husker selv jeg hadde mye fæle mareritt om at mamma glemte meg igjen på toget da jeg var 4-5 år, og da sa mamma at jeg alltid var sint og lei meg i timesvis etter jeg våknet.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #9 Skrevet 7. april 2009 Freud skal vi ikke kimse av. Det er kanskje litt ekkelt, men jeg tror absolutt det er noe i teoriene hans, så gjør også store deler av verden, i allefall delen som omhandler barnsutvikling.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #10 Skrevet 7. april 2009 Som jeg sa, så er jeg ikke enig med han på DETTE området. Altså i forhold til Ødipus og Elektra. Selvfølgelig har han sine poeng, men de færreste kjøper vel alt han har skrevet. Eller lider vi alle her inne av penismisunnelse fordi vi er kvinner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå