Mayken Skrevet 7. april 2009 #1 Skrevet 7. april 2009 Jeg lå rett ut i 3 dager på føden pga spinal-hodepine før jeg fikk behandling. Noe av det vondeste jeg noen gang har opplevd, tror faktisk jeg hadde foretrukket å føde en gang til fremfor 3 døgn med den smerten. Etter behandlingen ble jeg så og si "bra" igjen med det samme, men hadde mye stram, anspent og vond muskulatur. Etter fødselen for litt over 3 uker siden, har jeg vært mye plaget med hodepine, har ikke vært det tidligere. Kan dette være en bivirkning etter denne spinal-hodepinen tro? Noen andre som har hatt det og vært plaget en stund etterpå? Når gav det seg eventuelt?
Lykkepålandet Skrevet 7. april 2009 #2 Skrevet 7. april 2009 Ja.. Noe av det vondeste jeg har opplevd. I tillegg til lekkasje i spinal rommet som gjorde meg lam i ryggen. Tok bare store doser Somadril og Fenazin koffein(?) . Stod på som verst i en uke og så ga det seg gradvis utover. Følte meg tung og litt uvel i ukene etterpå.Litt vondt å se mot lyset osv. Det var noe herk å være med på..
Mayken Skrevet 7. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2009 Fikk du ikke noe behandling? Jeg fikk noe de kalte blood-patch, de tak 10 ml blod fra armen min og sprutet det inn i stikkstedet etter epiduralen, ble bedre med en gang, klarte å stå på bena igjen og gå.
alvis Skrevet 7. april 2009 #4 Skrevet 7. april 2009 Jeg har hatt mangen pasienter med spinalhodepine. Har ikke hatt det selv. Alle sier at det er det vondeste de har vært med om. Det er helt vanligt å være plaget med hodepine i etterkant. Det kan komme av spinalhodepinen og det kan komme av at du er spent i musklene i rygg og nakke av den stressen du blev påført. Fenazon-Koffein tbl skal være den beste smertelindringen + vile. Blood-patch blir gjort hvis du har ekstreme smerter eller hvis ikke smertene gir seg etter 2-3 dager. Men det er litt avhengig av legen.
mams1979+2små Skrevet 7. april 2009 #5 Skrevet 7. april 2009 Jeg hadde også spinal-hodepine, og hver gang jeg hører snakk om det husker jeg hvor forferdelig det var... Jeg fikk behandling, og herregud så deilig det var etterpå... Men jeg har vært mye mer plaget av hodepine enn før fødsel.. Er snart 3 år siden nå, så jeg aner egentlig ikke om det har noe sammenheng. Er mye mer stram og anspent i nakke og rygg også... men det kan jo selvfølgelig ha helt andre årsaker.. Jeg mistet en haug med blod også, og har ikke kommet meg helt på normalen mht blodprosenten heller.. Spiser jern som bare det, så skal på sjekk etter påske.. Håper det går over snart hos deg!!
Mayken Skrevet 7. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. april 2009 ok, de tablettene, kan man ta dem når man ammer da? Er ikke så intense smerter ved hodepinene nå, men blir lys-sky og litt redusert. Hadde jeg ikke fått blood-patch, hadde de ikke fått skrevet meg ut for jeg var totalt sengeliggende, klarte nesten ikke komme meg på do. Klarte ikke dusje, skifte på gutten min, hente meg mat eller noe. Måtte ligge og spise også, kunne bare ligge flatt rett ut.
alvis Skrevet 7. april 2009 #7 Skrevet 7. april 2009 Nei, dessverre. Du bør ikke bruke dem når du ammer. God bedring!
Lykkepålandet Skrevet 7. april 2009 #8 Skrevet 7. april 2009 KanINA Fikk desverre ikke noe behandling. Dette er mange år siden og det var ikke i forbindelse med fødsel jeg fikk det. Så derfor kunne jeg ta somadril og koffein tablettene. Men husker det som det var igår...Håper du blir bedre snart:) Jeg hadde ikke klart å ta meg av en baby i den tilstanden jeg var i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå