Gå til innhold

Ikke kvalm, men uvel....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 6 uker på vei bare, og er konstant uvel. Ikke kvalm sånn at jeg spyr, men småkvalm.

Noen som har noen tips til dette? Noe man kan spise, som ikke er så veldig fett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei

Jeg er i uke 5 og har akkurat det sammen. Jeg er ikke spykvalm, men føler meg skikkelig uvel nesten hele tiden. Men jeg har hørt at man skal spise gulrøtter, lakris og ingefær... Jeg har bare prøvd gulrøtter og jeg syns det hjalp litt der å da, Håper du får noe ordentlig svar snart, for de trenger jeg også..

Klem

Skrevet

Hei,

Jeg kjenner igjen den følelsen, ikke mye hyggelig, men er såå glad for at jeg ikke kaster opp. Jeg starter dagen med et glass brus (tidligere hjalp grønn Bris, men nå har jeg måttet ty til "sukkerbombe"), salte Ritz-kjeks og minigulrøtter. På jobb har jeg en kjekspakke, sukkererter og mye frukt. Frukt har til tider vært det eneste jeg har orket å spise.

Skrevet

prøv blåbærsaft, det hjalp meg i forrige svangerskap...er uvel nå også (er 6+2)og skal kjøpe meg saft i dag :)

Skrevet

jeg har det på akkurat samme måte som dere, men kjøpte meg armbånd på apoteket i går som skulle hjelpe mot kvalme...dette har faktisk hjulpet meg masse alt...jeg har vært konstant uvel, og ikke bare på morran, men utover dagen og kvelden. anbefaler dere å kjøpe et armbånd:-) det hjelper...

lykke til ;-)

Skrevet

Ja jeg har oxo kjøpt meg armebånd på apoteket. De har hjulpet meg også veldig. Men det er så slitsomt å våkne kl 6 for at kvalmen og den uggene følelsen kaster seg over meg. Men sover du med dine armebånd?

Skrevet

ja jeg har begynt å sove med dem på, nettopp for å slippe kvalmen og den uggene følelsen:-) tar dem av meg litt på dagen innimellom, men dem sitter stort sett på gitt;-) er bare utrolig glad for at dem virker, og at jeg slipper å dytte innpå tabletter eller noe annet. vi får håpe at vi slipper å være uvel så veldig lenge...må vel gå seg til etterhvert:-)

lykke til

klem

Skrevet

jeg har tygget tyrkisk pepper til den store gullmedaljen gjennom hele dagen!!

Hver morgen da jeg var kvalm (begynner å gå over nå, hipp hurra) begynte jeg dagen med kaptein kjeks og enten farris eller te, hjalp litt=)

Ellers står det mange tips på den linken om viktig informasjon til 1.trimester (som alltid skal holdes på første siden) husker ikke ordrett hva den heter...

Skrevet

Hei

Jeg har heller ikke kastet opp, men har som du vært småkvalm og uvel og rett og slett manglet matlyst. For meg hjalp det med grønne epler og sitron (jeg sugde saften ut av ferske sitronbåter. DEILIG)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...