Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #1 Skrevet 6. april 2009 ..Har abselutt INGEN matlyst! Klarer nesten ikke å spise noen ting. Slik har jeg hadd det lenge, men nå vil jeg påstå det er ganske ekstremt.. Jeg veier 49 kilo! Det er ikke mye.. Har hele livet vært tynn, men har vell også hele livet hadd liten matlyst. Alt jeg får i meg er cola og eplejuice om dagen, på kvelden (etter min sønn har lagt seg) lager jeg meg middag, taco, pizza, kylling, grøt, natchos, grandiosa, snitzel etc.. Og spiser bare litt av det! (ufattelig mye mat jeg kaster, pga at jeg ikke spiser det opp, det blir gammelt osv). Brødskive spiser jeg ikke, heller ikke knekkebrød. Kjenner aldri jeg er sulten! Hvis jeg begynner å kjenne meg klar, og at nå må jeg ha mat for å få energi, og lager maten så har jeg ikke lyst på mat når maten er ferdig laget. Vond sirkel. Frokost klarer jeg ikke å spise. Er opp fra tidlig morgen, men mat får jeg ikke til å spise før tidligs kl 14.. Til nød.. Baker noen ganger boller og muffins som jeg spiser da.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg!! Klarer ikke å presse i meg mat heller... Men.. Jeg VET jo veldig godt om hva et godt kosthold er, og hva man bør spise og ikke. Men hva hjelper det når jeg ikke klarer det selv
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #2 Skrevet 7. april 2009 Tror kanskje kroppen din har blitt vant med dine dårlige matvaner, og har rett og slett mistet lysten på mat. Det jeg tror du kan gjøre er å være streng med deg selv. Du sier du kan spise boller du lager. Ja lag deg noen boller da. Du må prøve å spise frokost en liten stund etter du står opp, lunsj 3-4 timer etter det, middag til middagstid og kvelds på kvelden (kan bestå av frukt også hvis du føler det). Du er jo klar over at faste måltider er viktig, så du må prøve å spise. Maten er jo kroppens bensin! Jeg tenker at du føler deg ofte slapp og nedfor, kanskje du ofte har oppblåst mage, forstoppelse eller diarè også. Vet ikke hvor gammel du er, men cellene i kroppen din må ha næring, så får du ikke i deg nok næring kan du oppleve muskelsvinn, rynker, slapp og uren og grå hud, og altfor tidlig aldring. Nei, her må det tiltak til!! Siden du har barn bør du også tenke litt på fremtiden ang matvanene til sønnen din. Barn gjør ikke som foreldrene sier, men som foreldrene gjør. Du har et ansvar å se til at barnet ditt får gode matvaner, og det bør være motivasjon nok til å starte et nytt og bedre liv :-) Håper du ikke tok dette som en formaning, for det er det virkelig ikke. Meningen er at du får litt motivasjon selv om matlysten er borte. Jeg tror at det er slik at mat avler mat om du skjønner. Magesekken din er helt sikkert temmelig liten nå. På tide å utvide den litt med å spise mer, så tenker jeg matlysten også vil komme tilbake. Dersom du føler at det er medisinske problemer du har, bør du oppsøke lege. Håper det ordner seg for deg. Man er hva man spiser, og du vil vel ikke være en cola?? hehe... Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå