Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 6. april 2009 #1 Skrevet 6. april 2009 Sååå herlig. Tøtten min er 2 1/2 år nå og har hatt sprinkelseng til nå. Men i helgen hentet vi en 170 cm seng som hun har overtatt fra sin fetter og kusine,- med blooomst på tilogmed. Og mens gubben var og kjøpte madrass, så satt vi to jentene på gulvet og vasket hele sengen med grønnsåpevann samt skrudde den sammen. Hun hjalp til med skruer og henting av ting og alt. Gjett om det var en stolt jente som krøp til køys i sin nye seng i kveld,da... Sååå fornøyd Følte seg skikkelig som en stor jente. Nå har hun storjente-seng og cd-spiller på rommet med Juba Juba... Og er så stolt ;P Dansing hver morgen og alt og det! Og den gamle sprinkelsengen,jo den skal babyen få når den kommer. Det syns hun var en god ide
Gjest Skrevet 7. april 2009 #2 Skrevet 7. april 2009 Åååå, så koselig :-) Tenker det var stor stas ja! Her må minstemann på 21 mnd snart bytte seng også slik at sprinkelsengen blir klar til babyen, men synes han er litt i yngste laget egentlig, så er veldig spent på overgangen. Eldstemann på 6 år vil gjerne ha ham på sitt og 4 åringen kunne tenke seg et rom alene, så tenker vi prøver litt bytting der jeg :-) Når kommer babyen din da? Har ikke fått med meg at du var blitt gravid igjen, så gratulerer så masse! :-)
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 7. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2009 Så koselig med eldstemann som vil ha småen inn på sitt rom da Høres ut som det blir en riktig plan. Jeg har termin 23. oktober,jeg ))) Er 11+6 i dag. Har ikke kommet så langt siden jeg fikk datteren min, har jo mistet 3 ganger mellom henne og nå... Tusen takk for gratulasjoner:) Nå må jeg haåpe og tro på magen min Får medisiner og sånn nå,og det ser ut til å ha hjulpet heldigvis. Du da? Når er terminen din? Og ikke minst,er formen bra? Gratulerer masse right back atcha
Gjest Skrevet 7. april 2009 #4 Skrevet 7. april 2009 Å, da håper jeg det går bra for deg! Er jo snart over skumlis-kneiken og alt du nå :-) Sees kanskje på 2.trimester en liten stund da? Jeg er 23 uker på vei nå (22+5) og har termin 9.august. Her er formen min mye bedre enn den har vært med guttene, ikke vært kvalm, men veldig trøtt. Siste 1-2 ukene har det begynt å murre litt i bekkenet og fått endel kraftige kynnere, så spørs om jeg ikke må roe ned tempoet litt etterhvert, vi får se hva legen sier neste uke når jeg skal til kontroll. Du da, er formen grei?
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 7. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. april 2009 Joda, kommer inn på 2. tri i morgen Helt herlig Har vært 60% sykemeldt siden positiv test,så formen er bra. men har gått opp 5 kg allerede pga medisiner jeg har måttet gå på. Håper på at det kommer seg nå siden jeg skal slutte på dem om 2 dager... Halebeinet mitt murrer litt innimellom,men inegn bekkenløsning ennå. Håååper det blir en stund til. Var på krykker de siste månedene forrige gang,så tvi tvi Håper ditt bekken roer seg også. 23 uker faktisk...Jøje, godt av gårde du da Så bra,nesten halvveis Jeg var ikke kvalm i det hele tatt da jeg gikk med tøtto, men nå har jeg vært mye uggen. Men,- er over den kneiken også nå Herlig!
Gjest Skrevet 8. april 2009 #6 Skrevet 8. april 2009 Ja, det forstår jeg, kvalme er noe herk. Gikk rundt denne gangen og bare ventet på at det skulle slå til, men nei, kom liksom aldri. Fantastisk! :-) Kanskje du får gutt da denne gangen? Blir spennende å se :-) Å være forbi halvveis alt er helt rart rett og slett, men nå er jeg begynt å glede meg til en liten til og synes brått tiden har gått fra å fly av sted til å snegle seg av sted, er vel et typisk tegn på at det går mot siste trimesteret etterhvert, hehe...
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 8. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 8. april 2009 hehe,ja det var det da... Og hva tenkte jeg,- "nesten halvveis?"...duh...Man går jo bare i 40 uker. Tror jeg var trøtt da jeg svarte deg ;P Jeg syns tiden snegler seg av gårde,men det er fordi jeg har vært så nervøs for å miste igjen,og jo lenger jeg kommer jo mer slapper jeg jo av.. Aner ikke hva jeg får denne gangen. Har alltid trodd at jeg bare skal få jenter...Vet ikke hvorfor,men har hatt jente-mamma-feeling...Men i tradisjon med svigerfamilien så får alle der først en jente, så ca 3 år etterpå får de en gutt. Nå blir det 3 år mellom Isa og neste, så da spørs det jo... Blir det gutt som tradisjonen er? Eller gjør vi også dette litt annerledes enn tradisjon tilsier? Det blir spennende Godt å få fri fra kvalmen da Jeg har det omvendt ;P Var du kvalm med alle dine forrige?
Gjest Skrevet 8. april 2009 #8 Skrevet 8. april 2009 Ja, det var jeg, men i ulik grad og lengde. Var forsåvidt en tanke uggen i 1-2 uker på ettermiddag/kveld denne gangen også, men ikke kvalm og kastet ikke opp sånn som med guttene (kastet vel bare opp 1-2 ganger med eldstemann, så det var jo ikke ille, men minstegutten hang jeg over do og tilkalte elgen hver morgen i flere uker... :-/ ) Ser ut for at du har streke tradisjoner å følge da ja, hehe... Her har vi endel i familien på begge sider som har 3 barn av samme kjønn, men det er ingen som har fått nr 4 før, så er utrolig spent på om UL'en stemmer og det faktisk er jente denne gangen (sliter med å tro på det selv om JM var 100% sikker og viste oss fra alle tenklige vinkler hvorfor, og vi selv så at det ikke var noen tissefant og pung der i profil og tre streker sett nedenfra osv), blir utrolig rart i så fall (og gøy!) etter 3 gutter. Håper du klarer å slappe litt av nå framover da. Følte litt på dette selv både med nr 3 og 4 nå, med at 1. trimester gikk treigt fordi man er nervøs. Nå mistet jeg riktignok bare en gang (før nr 3), men jeg har småblødd flere ganger i løpet av 1. trimester både sist og nå, og blir jo like redd og nervøs hver gang. Er/var først rundt uke 14-15 når jeg begynte å kjenne skikkelig emd liv jeg klarte å slappe helt av. Veldig greit nå med vesla som sparker godt fra seg hver dag, da kan jeg selv følge med på at alt er ok liksom. Liker jeg å tro i hvertfall ;-) Har du noen kontakt med gamle kjente? T f.eks? Har ikke hørt noe fra henne på år og dag, hun skal vel ikke ha nr 4 hun også etterhvert? Du må i hvertfall hilse kjente fra meg om du møter noen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå