Gå til innhold

noen som vet om det er farlig å ta sol

Anbefalte innlegg

Skrevet

når man er gravid? jeg sliter med veldig mye eksem og det hjelper med å ta sol.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke farlig det. Bare husk å bruk vifta så det ikke bli for varmt for lille i magen. Og legg eventuelt et hånkle over magen de siste mnd så det ikke blir for mye lys inn til babyen har jeg hørt. Det eneste problemet med solarium er at man kan få pigmentflekker i huden når man er gravid. Ikke ha på deg parfyme eller sminke ol. Prøv deg frem med korte soltimer ikke for ofte.

Skrevet

Heisann!

Ikke farlig å ta sol, sliter også med masse eksem og tar sol ca annenhver dag, bare legg noe over magen så det ikke blir for lyst inni der! glemte dette de første gangene og da ble det så full rulle inni der at jeg trodde han var på vei ut gjennom huden! haha!:)

Skrevet

Nei det er ikke farlig. Men det er lettere å få pigmentflekker når man er gravid.

Skrevet

hvorfor skal det ikke bli for lyst i magen inne hos babyen?

må bare spørre når det er noe jeg ikke skjønner jeg :)

Skrevet

Jeg har hørt at rundt uke 22-23 skal man være ekstra forsiktig fordi man har da lettere for å bli brun og få pigmentflekker.

Skrevet

Babymaker: Grunnen til at man skal bruke et håndkle over magen er fordi babyen åpner øynene mot slutten av sv.skapet, og de er da ømfintlige for stekt lys. Lyset skinner gjennom huden din og inn til babyen i livmoren. Har lest dette et sted, men husker ikke helt hvor.Tror ikke det er noen annen grunn enn dette:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...