Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #1 Skrevet 6. april 2009 Jeg ble misbrukt seksuelt som barn. Dette har jeg aldri fortalt noen unntatt kjæresten min. Jeg fortalte ham det like etter vi ble sammen, for ca halvannet år siden. I det siste har jeg hatt skikkelig forferdelige drømmer flere ganger. Jeg drømmer at kjæresten min forgriper seg på meg. Hvorfor drømmer jeg slik? Jeg blir så redd og lei meg og føler meg helt fryktelig når jeg våkner. Har fortalt kjæresten min hva jeg har drømt, og han blir jo like lei seg, stakkars.. Noen som vet hvorfor og hvordan dette plutselig kan skje?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #2 Skrevet 6. april 2009 Det er vel ikke så unormalt hvis du ikke har fått fordøyd alle følelsene rundt dette skikkelig. Og OM du har det, og har fått hjelp, så er jo dette en traumatisk livshendelse du vil bære med deg hele livet. Jeg tror det skyldes en underliggende frykt for at han skal gjøre deg vondt. Antar du føler deg trygg på ham og har det godt emd ham, så du er sikkert redd for at han skal kunne skade deg siden du har gjort deg "forsvarsløs" overfor ham. kanskje det avr en person du ahdde tillit til som forgrep dseg på deg den gangen også. Men det er bare min gjetning. jeg vet jo alt for lite om din historie til å si noe om det, om deres forhold til hverandre osv. Får du profesjonell hjelp? Kanskje du burde det, hvis du ikke får det. Høres ut som om du har mye ubearbeidede følelser i deg. Vil ellers bare gi deg en klem og si at hjertet mitt blør for deg pga det du opplevde.. jeg mener at å forgripe seg på et forsvarsløst barn på den måten er det absolutt ondeste et voksent menneske kan gjøre. Har så vondt av alle som har vært gjennom dette. Håper virkelig du klarer dge bra og at du har et ok liv likevel...
Tommage♀♂ Skrevet 6. april 2009 #3 Skrevet 6. april 2009 Drømmer kommer av ting du tenker på eller opplever. Ofte er det bare underbevisstheten som oppfatter noe, som du senere drømmer om. Jeg er ingen psykolog, men det slår meg at du kanskje ble misbrukt av noen du stolte på som barn (?), og at du nå er redd for å stole på kjæresten din? Eller rettere sagt, at underbevisstheten din er redd for å bli såret. Misbruket som barn er sikkert det meste sårende og krenkende du har opplevd, så det er naturlig at hodet forbinder det med svik. Er du redd for å bli sviktet?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #4 Skrevet 6. april 2009 Tusen takk for svar! Han som forgrep seg på meg var absolutt ikke en jeg hadde tillit til. Men ikke det motsatte heller. Tror kanskje dere har rett i at jeg er redd for å bli sveket av kjæresten min. Ikke fordi han noensinne har gitt meg grunn til det, men fordi jeg har gjort meg selv så sårbar ovenfor ham ved å fortelle ham det jeg har fortalt. Angrer iblant den dag i dag at jeg har fortalt det, selv om det samtidig på enkelte måter har vært en befrielse. Det er så fryktelig å drømme noe som blander sammen det verste som har skjedd meg med den beste som har skjedd meg! Vanskelig å takle alle følelsene som kommer rundt dette. Og så ubegripelig vanskelig å forstå hvordan en så fantastisk mann kan bli til noe så stygt i drømme..
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #5 Skrevet 6. april 2009 Hei. Jeg har vært i din situasjon og det du opplever nå er skyldfølelsene som kommer til overflaten. Dette er helt normalt når følelsene ikke er bearbeidet skikkelig. Jeg råder deg til å ta kontakt med en psykolog så snart som mulig. Du trenger snakke om det som skjedde og la følelsene komme opp til overflaten, ellers vil de bare ligge inni deg som et gnagsår. Selv om du ikke tenker på misbruket sånn i dagen så ligger det i underbevisheten din. Det forsvinner ikke med årene og heller ikke av seg selv. Den beste måten å bli kvitt dette er å snakke om det. Om og om igjen. Opp og ut med det. Skyll det vekk med tårer, sinne og stolthet. Mvh en som ble misbrukt i 5 år.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #6 Skrevet 6. april 2009 Vil og legge til at det er like normalt å bli seksuelt opphisset av disse drømmene eller av drømmer som inneholder selve misbruket. Sånn i tilfelle.
___ Skrevet 6. april 2009 #7 Skrevet 6. april 2009 Jeg tror ikke noen av oss kan si noe veldig fornuftig om hvorfor du får disse drømmene nå. Da er det bedre å snakke med en spessialist, men ikke vær redd for drømmene. Kansje det er underbevistheten som arbeider for å takkle overgrepet. Det føste som slo meg var at du kansje setter kjæresten din inn i overgriperens sted for å ufarliggjøre det som hendte. Om det var han, som du stoler på, som hadde gjort de tingene, hadde det kansje ikke vært så farlig? Kansje drømmene egentlig er et tegn på hvor mye du stoler på kjæresten din. Det er i hvertfal ikke noe galt i å ha drømmer om overgrep ol, heller ikke i å bliopphisset av drømmene eller til og med å nyte dem på en måte, om det er det du gjør. Dette var som sakt bare det første som slo meg. Jeg kan være helt på jordet. Lykke til i hvertfal.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2009 #8 Skrevet 7. april 2009 Prøv å prat mye om det som hendte, gjerne til en psykolog. Håper drømmene dine blir bedre etter hvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå