*babydrøm87* Skrevet 6. april 2009 #1 Skrevet 6. april 2009 hvor viktig er det for oss å slutte å røyke i prøve perioden for at det skal klaffe???
gullfisken * gravide* :) Skrevet 6. april 2009 #2 Skrevet 6. april 2009 hei hei eg vet ikke KOR viktigt det er. så å sei alle vennindene mine røyge å er gravide/har fått barn, morå mi røyker å har fått tre, søsstera mi røyker å har to.. hehe.. så eg kjenne nesten ingen ikke røkere som har fått barn, så ikke vet eg, eg røyke å har vert gravid en gang på et år.. såååå... sikkert alt etter hvem du er.. er jo pga blotilførsel til livmora.... ble du noe klokere? hehe..
OnlySleeping *** Skrevet 7. april 2009 #3 Skrevet 7. april 2009 Det er jo bevist at det hjelper på fruktbarheten å slutte å røyke - hvis man røyker!! Jeg sluttet å røyke etter 1 år med prøving uten resultat! Det er nå 7 mnd siden, jeg har fortsatt ikke blitt gravid, men føler meg såå mye bedre!! Og, kroppen er mye mer "ilage"!! Så anbefaler det absolutt!!
vip@ula_77 Skrevet 7. april 2009 #4 Skrevet 7. april 2009 Dette lurer jeg også på egentlig....klarer liksom ikke å slutte i prøveperiodene, selv om det hadde vært det beste:-/ Men noe må jeg liksom ha i alt dette stresset...hehe.....
W82 Skrevet 7. april 2009 #5 Skrevet 7. april 2009 Det finnes masse eksempler på kvinner som røyker som har fått friske barn, MEN når du røyker øker du sjansen for spontanabort med 70 %. Som dere kanskje vet, ender 50 % av alle svangerskap med spontanabort, men mesteparten av disse skjer i uke 3 og 4. Dvs i den perioden der man enda ikke har sluttet og røyke fordi man ikke vet at man er gravid. En annen ting er at røyking øker stressnivået. Det føles ikke sånn når man tar seg en røyk (ja, jeg røykte selv i veldig mye i 7 år), men det er sant. Det dere sikkert også vet er at stress gjør det vanskeligere å bli gravid, så dere motarbeider dere selv med hver eneste røyk. Jeg skjønner at det er vanskelig å slutte, men hvis dere virkelig vil gjøre det som trengs for å bli gravide, stumper dere røyken i dag.
monca*84*j12 Skrevet 7. april 2009 #6 Skrevet 7. april 2009 Jeg sluttet i hvertfall når jeg begynnte og tenke på prøving.. Alle i min familie røyker omtrent, min mor igjenom 3graviditeter... Jeg trur røyking er mer skadelig enn man helt klarer og forestille seg.. For min del syntes jeg at det og slutte og røyke nesten var skuffende enkelt... Men alle har forskjellige opplevelser av dette.. Det jeg derimot ikke får meg til og tru, er at folk ikke "klarer" og slutte.. Da mener jeg at man ikke har prøvd hardt nok, og at man ikke har vært disiplinert eller sta nok med seg selv.. ALLE kan klare det bare man går inn for det.. Veldig godt og ikke være avhengig av noe lengre.. + at jeg har merkbart mye bedre økonomi,,, Men jeg vet det er kjipt, for røyk er digg.. hehe... syntes det jeg også.. Men jeg har det bedre uten! Lykke til
You can call me Dårris Skrevet 7. april 2009 #7 Skrevet 7. april 2009 Hvis du sliter med å bli gravid, så kan det hjelpe å slutte. i tillegg bør mannen slutte hvis det lar seg gjøre, det var i allefall det legen min sa. Jeg røykte de første prøveperiodene, men sluttet for et par mndr siden. Enig med deg monca i at det var skuffende enkelt, men det må jo være fordi vi slutter for å få en baby, og ikke bare for vår egen del:) Og selvfølgelig som alle andre her sier. Du føler deg sååå mye bedre etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå