Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #1 Skrevet 6. april 2009 Jeg er utdannet førskolelærer, og jobber nå som ped.leder i barnehage. Min årsinntekt er 373 000 + at jeg mottar 2500 fra nav i barnetrygd og barnebidrag + 1400 til å dekke barnehage. Jeg har boutgifter på 10 000 pr mnd, men ingen bil. Jeg har også studielån på 1400 i mnd. Dette er kanskje uvesentlig, men jeg vurderer å ta to grunnfag på universitetet for å bli lærer, men vet ikke hvordan jeg kan klare meg økonomisk. Er det noen som har erfaring? Kan jeg motta full OS, og hva er egentlig det? Evt vurderer jeg å jobbe 50% + noe nattevakter på sykehjem e.l. Erfaring?? :-)
Anonym bruker Skrevet 8. april 2009 #2 Skrevet 8. april 2009 Hvordan kan du bli lærer av å ta to grunnfag?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2009 #3 Skrevet 8. april 2009 Hei! Jeg vet ike helt hvordan du kommer til å klare deg økonomisk men det jeg kan svare på er følgende: Du kan få os i tre år. Full os vil si ca 11500 kr. Ved siden av dette kan du tjene opptil 2900 kr uten at noe av os trekkes. Ved å dokumentere at du studerer får du fremdeles tilskudd til å dekke barnehage. I tillegg får du dobbel barnetrygd og bidrag. Jeg skal søke master til høsten og skal leve på dette; tenker at det må gå Jeg har 8500 kr i boutgifter mm:) Obs du slipper å betale ned på studielånet ditt når du studerer. Du kan også søke om studielån. Lykke lykke til og husk søknadsfristen 15 april...nærmer seg:) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå