Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin 8.april....kan jeg ta et bad da?

Med eller uten bobler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville ikke lagt meg i noe badekar eller i boble bad da dette kan utsette fødselen.det er oxo derfor man ikke ska gå i badekar på føden før man er 3cm åpning.jeg ska ikke si sikket men jeg har hvertfall lest at på slutten i graviditeten ska man ikke ligge i noe form med kar med vann i...

Skrevet

Jaha? Dette har jeg aldri hørt om men det er jo sannelig mye man skal vite også.

Jeg badet i boblebad i helgen og håper ikke det har gjort noen skade...

Jeg tenker som så at hvis man ikke kan bade i noe kar eller bad, hva med alle de gravide som går til bassengtrening pga bekkenløsning f.eks. helt til siste liten? Det er jo rart hvis det er forskjell på basseng og badekar? Er det varmen på vannet som spiller en rolle da eller?

Skrevet

selvfølgelig kan man bade:) er jo så deilig for en gravid kropp!

Skrevet

Når jeg var gravid første gang fikk jeg beskjed om å ikke bade i sjøen de siste tre ukene. Men i et sterilt badekar skal man trygt kunne bade. Og det er jo mange som bader i basseng. Det beste for en gravid kropp er jo å kunne legge seg ned i et deilig varm bad etter lang dag. Men har hørt at man skal unngå boblebad så det ville jeg nok unngått.

Skrevet

JA. Jeg badet i badekaret i går...men satte ikke på boblene da.

Har bare hørt at man ikke skal være i offentlig boblebad på slutten i svangerskapet, og dette pga bakterier.

Så lenge man bader i sitt eget kar hjemme, så tror jeg ikke det er noen fare nei.

Så bad i vei skjønne jenter....

Skrevet

Det er ikke farlig å bade i badekar så lenge fostervannet ikke har gått!

Det er når vannet har gått at man ikke skal bade i badekar pga infeksjonsfare!

Ellers så er det bare lindrende å godt for kroppen å bade! :)

Det sa iallfall jordmora mi! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...