Gå til innhold

Litt sent ute med søknad til NAV=S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg blir litt stresset her nå.

Fikk akkurat brev fra arbeidsgiver, altså min kommune om at de hadde mottatt avtale mellom meg og arbeidsgiverpapirene.

Der sto datoer for termin, permisjon osv.

Nederst sto det "Du har vel også sent søknad til NAV!"

Eh.... Nei.. Ikke helt enda gitt...

Har en treig samboer som aldri ser ut til å hoste opp de opplysningene jeg trenger om han...

Har sagt hver dag i en uke at i dag skal jeg sende papirene osv.

Jeg har termin 30 juli, starter perm 9 juli.

Er jeg veeeeldig sein?

Håper liksom jeg kan få pengene fra jeg skal likevel....=S

Måtte bare lufte bekymringen litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er søknad om foreldrepenger du tenker på, så kan det etterbetales i inntil 3 mnd, så i teorien er siste frist 3 mnd etter permisjonsstart :) Så da regner jeg med at du ennå har litt tid :)

Annen info finner du forøvrig på nav.no.

Skrevet

Jeg sendt inn søknad 1uke før jul, og hadde termin i midten av januar.. Fødte en uke før termin, og i slutten av januar var første utbetaling av foreldrepengene på konto:) Så null problem for meg ihvertfall!

De sier at man kan søke etter uke 26 eller 28, husker ikke helt.. Men de beregner vel 4-6uker på behandling av søknaden..

Skrevet

Den skal helst sendes inn 3 mnd før sa NAV til meg... Da er du ute i rimelig tid... Eg sender min inn i begynnelsen på mai.. Skal ut i perm 14 aug trur eg.

Skrevet

Jeg har termin 27. juni og har ikke sendt mine papirer til Nav enda. Tenkte jeg skulle få sendt dem etter påske. Hvis du sender papirene før fullgåtte 26 uker får du dem i retur. Og selv om Nav er trege med mye så har jeg aldri hørt at de bruker lang tid på slike søknader. Så du kan nok fint berolige deg med at du ikke er sent ute med å sende dem.

Skrevet

nå ble jeg glad... jeg har termin 9.7. og har ikke sendt mine papirer enda... burde kanskje begynne å tenke litt på å få de avgårde nå etter påske da kanskje.... hmm....

Skrevet

Oi! Jeg har 5 uker igjen til termin, og har ikke tenkt på papirer til NAV.

Bra noen følger litt m her.

Takk for "vekkelsen"

Skrevet

Jeg føler meg også litt seint ute, men det er også litt arbeidsgivers feil da.. venter på papirer derfra. Og legen har enda ikke somlet seg til å gi bekreftelse på termin. Er bare i uke 24, men venter tvillinger, så regner med jeg går ut i perm før vi planlegger ja.

MEN, det jeg skulle si, jeg ringte NAV for vi sliter litt med å fylle ut alt ang far slik ståa er her nå midt imellom to jobber, men de sa bare at det ikke haster. Søknaden kan sendes for det, for i vårt tilfelle skal ikke far ha sin del av perm før neste sommer - altså når jeg er ferdig. Derfor holder det med å sende inn hans opplysninger neste vår! Så der fikk samboeren din desverre litt mer tid på seg.. hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...