Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #1 Skrevet 6. april 2009 Eg har lært meg å strikke litt.. og strikket mest sokker og luer.. så nå holder eg på med noe legg varemere, men så når eg strikker sokker og luer feller eg av masker inni mellom for å få ferre masker.. men hvordan avslutter eg på legg varmere, der skal eg jo ikke felle av bare avslutte??? Noen som kan hjelpe meg??
Lillemarit Skrevet 6. april 2009 #2 Skrevet 6. april 2009 Det er enkelt.... Strikk to masker helt vanlig, Så tar du den første masken over den siste slik at du bare står igjen med den masken du strikket sist. Så strikker du en maske til og gjentar. ta den siste av de to maskene over den du strikket sist. Når du kommer til at du bare har en maske på pinnen så kutter du garnet og drar bare i pinnen slik at du får tråden gjennom masken på et vis..... Håper du forstår...
soleia Skrevet 6. april 2009 #3 Skrevet 6. april 2009 Du lurer på korleis du feller av som avslutting? Du strikkar to masker, ganske laust, og så dreg du den første over den andre og slepp, slik at du har ei maske att på pinnen. Så strikkar du ei maske til, og gjer det same. Du skal berre ha ei og to masker på pinnen heile tida. Sjekk evt strikkeskulen her: http://www.garnstudio.com/lang/no/skole/strikk_felle.php
Gjest Skrevet 6. april 2009 #4 Skrevet 6. april 2009 Ja, eller så kan du ta ei maske laust av, strikke neste og ta den lause maska over den du strikka, så fortsetter du slik. Denne metoden er mindre elastisk enn den lillemarit fortalte om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå