Mammsn er klar<3 Skrevet 6. april 2009 #1 Skrevet 6. april 2009 Var på ultralyd idag! Har sett fram til denne dagen leeeeenge! Har villet såååå gjerne å vite kjønne! Men neida..lå me føttene i kryss og ville ikke vise av seg mye nei! Men alt sto bra til og den så frisk og rask ut da!=) Men allikevel..ble så deppa at jeg fikk tårer i øynene der jeg lå.. Jordmora var heller ikke av den mest positive typen! Hun mente at jeg kom til å angre hvis jeg fikk vite kjønne osv..og at det heller ikke var naturlig å vite det! Men alle venner og bekjente som har hvert gravid har fått vite kjønnet..å da blir det ekstra kjipt å gå å ikke vite:/ Og jeg som er så sinnsykt nysgjerrig på alt..spesielt det:) Sitter å lurer på om vi skal bestille privat 3D-time..eller om vi bare skal vente å se, som jormora foreslo!! Hva mener dere, ut fra deres erfaring? Er det best å vente til fødselen, eller er det verd å betalt 1000-1500kr for å prøve å se kjønnet?
Tidemann Skrevet 6. april 2009 #2 Skrevet 6. april 2009 Skjønner godt den skuffelsen du kjenner på akkurat nå! Men tenker at skuffelsen vil bli enda større om du kommer på ultralyd igjen og har betalt så mye,og igjen får samme beskjeden...
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 6. april 2009 #3 Skrevet 6. april 2009 Hei:) Kjedelig at du ikke fikk vite kjønnet når det var noe av det du hadde gledet deg til. Jeg er også litt nervøs for å ikke få vite kjønnet på ultralyd. Heldigvis hadde barnet ditt det bra da:) Verre om det ikke hadde det bra, da tror jeg ikke kjønnet hadde spilt noen rolle. Det er ihvertfall ikke unaturlig å ville vite kjønnet. Tror neppe man angrer på at man får vite det. Når fødselen kommer er det jo stort nok i seg selv at det kommer et barn til verden, da tror jeg ikke kjønnet er det som det fokuseres mest på uansett. Er det ikke mulig å få en ultralydtime til da?? Jeg skal på 3D på privat klinikk, uansett om jeg får vite kjønn eller ei på vanlig ultralyd. Gøy å få muligheten til å se babyen i magen på en litt annen måte:) Men der og kan man være uheldig, ikke alltid babyen ligger til rette for gode bilder.
EnJente_m_2Jenter Skrevet 6. april 2009 #4 Skrevet 6. april 2009 Huffda, siden du ble SÅ lei deg hadde jeg lett tatt en ultralyd til, dette er jo noe DU hadde gledet deg til sant Jeg var på 3D og 4D ultralyd på Balderklinikken i Oslo og betalte 900 kr, så det trenger ikke bli sååå dyrt som 1500
Oktober-barn Skrevet 6. april 2009 #5 Skrevet 6. april 2009 hei! Jeg var på ultralyd idag, jordmora var 99% sikker på at det var en gutt. Jeg gikk privat og betalte kun 500 kr. Jeg synes det var verdt pengene, og det var for å vite kjønnet vi gikk. MEN var utrolig herlig å få vite at alt var i orden. Jeg er 14 uker, og skal på den ordinære ultralyden i uke 18. Håper å få bekreftet skikkelig at det blir gutt da. Jeg hadde ikkje gått privat hvis det hadde kostet mer enn 500 kr. Da hadde jeg holdt meg til den ordinære.
Storegull_09 * Lillegull_11 Skrevet 6. april 2009 #6 Skrevet 6. april 2009 Ja, hvis du har mulighet til å ta det tilbudet om en privat ul utenom, så ville jeg og gjort det..Jeg betalte 300 kr hos min jordmor. Jeg var så spent og.Jeg fikk vite det, men hadde betalt masse penger for det hvis jeg ikke hadde fått vite det på ordiner ul. Det er meg da =)) Og vi får ei lita jente
millere Skrevet 6. april 2009 #7 Skrevet 6. april 2009 Hm, kjenner meg igjen der ja. Akkurat det samme skjedde med meg for en uke siden, babys lå med beina i kryss og navlestrengen mellom beina. Jordmor gjorde virkelig et forsøk på å få en annen vinkel for å se kjønn, men ikke en kjanse DEN DAGEN....Jeg bestilte like godt 3D dagen etter, og legen sa med det samme han skrudde på skjermen at det ble ei jenta. Ingen tvil i verden, og han er ekspert op fosterdiagnostikk....Og det var en fantastisk opplevelse å se babys i 3D i stedenfor på de uklare sykehusaparatene....Var derfor vel verdt pengene. Må nok enda en tur på 3D om en ti uker.....må bare se en gang til før fødsel.... Go for it! )
gutt + knøtt i magen Skrevet 7. april 2009 #8 Skrevet 7. april 2009 Forstår skuffelsen. Men har du spurt fastlegen din om de har ul på legesenteret? Her eg bur har de ul. Har hatt 2 i tillegg til den ordinere. Det har ikkje kostet meg noke. Men eg hadde nok aldri betalt mellom 1000 og 1500 for å få vite kjønnet. Har og vert gravid ein gong før, den gangen visste eg det ikkje. Det er nok litt meir spennende, men eg syns det er greitt å vite denne gangen. Får forresten gutt nr 2. Lykke til!!
Bøtteknott Skrevet 7. april 2009 #9 Skrevet 7. april 2009 Jeg også ville nok gått til privat for å finne ut kjønnet, for jeg også er fryktelig nysgjerrig. Og var veldig bestemt på at jeg ville vite det. Men uansett så vil jeg ta 3D, for hvis man er heldig får man skikkelig fine bilder av knotten inni der. Men jeg fikk heldigvis vite at vi får gutt på den ordinære UL. Men se om du kan finne et rimeligere alternativ enn 1000-1500 for privat UL. For det hørtes dyrt ut! Jeg betalte ca 800 hos min i Oslo.
Gjest Skrevet 7. april 2009 #11 Skrevet 7. april 2009 Det som vi her inne kaller for 3D ultralyd er egentlig 4D ul. 4D ul betyr at bildet beveger seg, mens 3D egentlig er stillestående bilde, som et fotografi. Så bildene folk har som er sånn litt brun-oransje hvor man kan se tydelig nese, øyne osv er 3D bilder, mens en levende film av dette kalles en 4D ultralyd.
Veslemus Skrevet 7. april 2009 #12 Skrevet 7. april 2009 Jeg skal uansett ta 3D UL i tillegg til den ordinære. Tok det sist og man får se babyen mye bedre, og det er lettere å se kjønn da også. Legene som utfører det bruker god tid. Så det er å anbefale. Hos min jordmor koster en vanlig UL 300 kr og 3D 750 kr. Det er overkommelige priser, syns jeg Og absolutt verdt pengene. Hvor i landet holder du til? Håper du får oppleveå se kjønnet på babyen din Lykek til!
Mammsn er klar<3 Skrevet 7. april 2009 Forfatter #13 Skrevet 7. april 2009 Takk for alle svar!!:) Nermeste 3D UL er i Trondheim! Og der tar de faktisk 1350kr! Det er jo rådyrt synes jeg! men det eneste 3D-alternativet... ;/ Såååå...vi er litt i tvil.. men holder på å dø av nysgjerrighet da! ;-S Både venner og familie har tenkt å strikke/lage/kjøpe noe til han, hun, han, eller hun..som kommer..! Å da er d jo litt artigere om de vet kjønnet=) Kjedelig me bare hvitt og grønt...
kirsty*2barnsmamma Skrevet 7. april 2009 #14 Skrevet 7. april 2009 Jeg har allerede hatt 3 UL privat jeg, men tok ikke 3D. betalte 860kr per UL. Den siste jeg tok privat var så sent at en kunne se kjønnet, men jeg fikk ikke vite kjønn fordi hun hadde navlestrengen mellom beina. Var kjempeskuffa! Heldigvis fikk jeg vite det på ordinær, at det var ei jente! Hadde ikke JM sett det på ordinær hadde jeg tatt en privat senere, for jeg ville så gjene vite, så jeg skjønner deg godt. Men du trenger ikke 3D for å se kjønnet da! Du kan jo bare ta en vanlig UL privat? Jeg fikk foresten 3D på ordinær, av ansiktet hennes, det var veldig kjekt, men 2D er helt greit!
Candy girrrl Skrevet 8. april 2009 #15 Skrevet 8. april 2009 Hadde ikke gått før hun hadde greid å se det! Om jeg så måtte stå på hodet og drikke cola! Uprooffosjonell jordmor! Vet mange som ikke har greid å se det, og det har ventet eller tilkalt mer erfarne jordmødre som har sett det med en gang!!
Gjest Skrevet 8. april 2009 #16 Skrevet 8. april 2009 Jeg vil bare si at 3D 4D rundt uke 28 er helt fantastisk opplevelse:-) Vi fikk med dvd av gutten vår med masse fine blider og videosnutter. Kunne tydelig se at han liknet på pappaen sin:-) Vi fikk vite kjønn denne gangen på ordinær ul, men skal allikevel ta en 3d om noen uker fordi det er en helt spesiell opplevelse. Vi følte iallefall vi kom enda nærmere babyen i magen:-) Trondheim har helt sikkert flere plasser hvor de tilbyr 3d ultralyd. Tror de fleste tar mellom 800-1000 kroner. Da holder de på mellom 30-45 minutter. Får du dårlige bilder, eller om babyen ligger dumt til så pleier man mange plasser å få en ny time gratis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå