Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #1 Skrevet 6. april 2009 at barna burde få dette, og IKKE vanlig melk (kumelk) før de er 1 år! Årsaken var at barna trengte fettet som var i Nan-en, samt at det var visst en del forskning som tilsa at dette var det lureste. (hun utdypet ikke dette mer...) Hun mente også at barna kan få smake yoghurt fra de er 10 mnd, men ikke mer enn en smaksprøve... Så vi fikk ikke "godkjent" å slutte med Nan når småen blir 10 mnd, Meeeen...det er nå tross alt jeg som er "sjefen";-)
† I Jesu Navn † Skrevet 6. april 2009 #2 Skrevet 6. april 2009 Klart det er du som bestemmer. Hvorfor vil du slutte med nan 3? Jeg har brukt det og er kjempefornøyd, men jeg er 100 % for at folk skal tenke selv og ikke følge siste hyl hos helsesøster.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #3 Skrevet 6. april 2009 Nå er vel "grensen" for kumelk, 1 år, så skjønner ikke helt hva du maser om...
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #4 Skrevet 6. april 2009 Smart tips , det skal jeg huske på. Nan er nok mer skreddersydd for poden enn kumelk.
___ Skrevet 6. april 2009 #5 Skrevet 6. april 2009 Er det ikke akkurat det du fikk høre fra HS som er den vanlige annbefalingen? Det er da greit. Selvfølgelig trenger man ikke følge alle råd man får men i hvertfal på dette området forstår jeg ikke hva hvorfor noen ikke vil høre på fagfolkene. Hva er det å tape?
jordbærsjokolade Skrevet 6. april 2009 #7 Skrevet 6. april 2009 Har ikke dette med allergi å gjøre tro? Eller noe med at babyen ikke har nok eller riktige enzymer i magen til å spalte melkeproteinene? Er i hvertfall en eller anen god grunn til at man ikke skal begynne med ku-melk før etter at barnet er fylt ett år.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #8 Skrevet 6. april 2009 Du kan i allefall tape dine barns helse hvis du heller i dem alle vaksinene de anbefaller.
___ Skrevet 6. april 2009 #9 Skrevet 6. april 2009 Når det gjelder vaksiner forstår jeg at folk velger ulikt. Det har både positive og neggative sider som man bør overveie, men når det gjelder kumelk kontra NAN (eller annen MME) har jeg ikke hørt noen argumenter som skulle tilsi at kumelk er bedre for barnet enn MME her i landet. Derfor forstår jeg ikke poenget med å gå over til kumelk før barnet er et år.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #10 Skrevet 6. april 2009 Helsesøsteren din sier jo nøyaktig det samme som alle opplyste folk sier - hvorfor presenterer du det som noe revolusjonerende?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #11 Skrevet 6. april 2009 Og det aller beste er å gi puppen. Jeg fulgte mitt eget hjerte, å ga brystmelk mye lengre enn de fleste, og har en frisk unge. Tross alt jeg som er sjefen ;-)
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #12 Skrevet 6. april 2009 Herregud det er da helt normalt,barn skal ikke ha ku-melk før de fyller 1 år,og da skal de helst ha H-melk frem til de fyller to!(dette har noe med noe fettstoffer i melka og utvikling i hjernen å gjøre,husker ikke helt hva det var,og NAN`en pga magen....)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå