Gå til innhold

Vann i kroppen og i bena.

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vert så heldig at jeg ikke har hatt dette i mine tidligere sv. men denne gangen så kom det gitt. fy så tunge bena blir da.

det jeg lurer på nå er hva kan jeg gjøre nå for åbedre dette den siste tiden noen som har noen lure tips.

og så lurer jeg selvfølgelig på hvor fort dette forsvinner igjen etter fødsel.

har jo di tømmerstokkene og anklene de har forsvunnet. vondt er det å.

:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har fått beskjed om å holde beina mest mulig høyt.

Det er veldig vondt men jeg håper det går fort over. Hadde det heller ikke i forrige sv.skap!!!

Vet ikke om det hjelper med støttestrømper nå som vannet først har kommet - jeg har ikke kjøpt inn!!!!

Ikke så mye tips, men en liten sukk om at du ikke er alene!

Skrevet

takker for svar. bena er så tungeat det ikke er til å holde ut omtrent.

heldigvis ikke så lenge igjenn til lille babyen kommer. får bare se mot lyset. vanskelig å ha bena høyt med unga løpende rundt meg da. men kvelden kanjo altids brukes til å heve bena noe.

tar gjerne imotflere tips å jeg.

Skrevet

Jeg holder tråden oppe. 3. svangerskap - og første gang med vann. hovne fingrer og bein, kjenner det også i kinnene og kjaken (stive).

Støttestrømper er nok en god ide. Hindrer at vannet går i beina og blir der. Og holde dem høyt oppe. Jeg har også hørt at man skal unngå salt mat (snacks, toro, taco etc). Siden salt binder vann. Det er allikevel viktig å drikke mye!!

Lurer også på hvor snart vannet går av etter fødselen. Det er nemlig trøsten min - vann forsvinner fortere enn fett...

Skrevet

Jeg har fått tips om å tøye brystmuskulatur, da denne kan blokkere for lymfedrenasjen. Gravide blir ofte stiv i brystmuskulaturen fordi de ikke klarer å puste så godt med magen, men puster mer med brystet etter hvert som magen vokser.

I tillegg bøtter jeg innpå med grønn te, både varm og i isteform, da dette er vanndrivende, og visstnok helt ufarlig. Myntete gjør også susen.

Støttestrømper er også helt uunværlig for tiden. Prøvde meg 1 dag uten, og da blubbet bena ut. ;)

Lykke til med vannutdrivning!

Skrevet

Jeg var veldig plaget med det forrige gang, men har annen jordmor denne gangen og har fått endel gode tips som fungerer meget bra for meg!!

-drikk mye vann selfølgelig

-bena høyt

-sitt rett i stolen, sofaen. ikkee sitt med tyngden med nederste del av ryggen, korsryggen.

-stå på gulvet og heis deg opp på tå. Gjør dette 10 ganger, pause så gjenta dette 5 ganger. Gjør det gjerne 4 ganger om dagen.

Dette har fungerrt meget bra for meg, hatt gått fra 3 i ødem til bare 1!!!!!!! Det er en lettelse og det er verd å prøve!!!

Lykke til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...