1gang09 Skrevet 6. april 2009 #1 Skrevet 6. april 2009 Jeg er nå snart i uke 18 med min første, jeg vet ikke om jeg har kjent spark, og jeg aner ikke hva jeg skal se etter eller kjenne etter, jeg er kjempe redd for at det skal være noe galt, men prøver og roe meg ned med at det er forskjellig fra kvinne til kvinne, men ser alle kjenner masse spark tidlig og sånt.. Jeg har ikke fått vite hvor morkaka ligger enda, så jeg venter spent på ultralyd 14.april.. kjenner den bobblinga da, det er jo litt gøy:)
Thomine Skrevet 6. april 2009 #2 Skrevet 6. april 2009 Hei, Når det gjelder spark er det utrolig forskjellig når man kjenner det første gang. Med min første kjente jeg ingenting før i uke 21 og med nr. 2 tror jeg det var i uke 18-19. Jeg er 17+5 med nr. 3 i dag og kan ikke si med sikkerhet at jeg har kjent noe enda, kanskje litt bobling som du sier. Jeg tenker også litt på at det skulle ha kommet nå, men vet jo at det er så forskjellig og beroliger meg selv med at alt er normalt enn så lenge. Gleder meg også veldig til UL den 17. så jeg kan se at det er liv i hvert fall ) Håper du klarer å roe deg og vente tålmodig på sparkene - vet det ikke er lett!
VinterSol+2 Skrevet 6. april 2009 #3 Skrevet 6. april 2009 jeg kjenner meg veldig godt igjen i følelsene dine, -både nå og første gangen! med førstemann kjente jeg ikke spark før uke 20, -dagen før ultralyden! Og det var ikke jeg som kjente de en gang! Hehe, det var mannen min! det er VELDIG vanskelig å kjenne spark i starten, -som du sier, så vet man ikke hva man skal kjenne etter! Om du kjenner bobling eller fiskehaler og sånt som folk snakker om, så kjenner du sparkene til babyen din da,-det er nemlig ikke sterker i begynnelsen! Etterhvert som baby blir større og sterkere, så kjenner du det bedre, -men det er noen få som knapt kjenner spark før helt mot slutten, faktisk! Det spørs litt hvordan babyen din sparker og sånn! Hvis feks baby ligger til sånn at h*n sparker inn mot ryggen din, så kan du bare kjenne det som ryggsmerter! tenk det! Jeg selv vet at jeg kjenner sparkene bedre utenpå med en hånd, enn "innenifra" lissom. -det er jo ikke akkurat så mye nerver i livmora! Men etterhvert vil du kjenne det godt. når det knaser i ribben og mage buler ut i den ene og den andre retningen ettersom babyen din spreller! Klem til deg! Det er ikke lenge igjen nå. Du bør kjenne spark sånn minst et par ganger daglig fra ca uke 25!
1gang09 Skrevet 6. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. april 2009 tusen tusen masse takk for svar! det var utrolig fint og høre at det vanskelig og kjenne og at det ikke er uvanlig:) Så siden jeg kjenner bobbling og sånt så er det faktisk spark av bebisen? så fantastisk:) Å det var het fantastisk og høre, og få svar! nå ble jeg kjempe glad:) Masse takk igjen til begge to:)
VinterSol+2 Skrevet 6. april 2009 #5 Skrevet 6. april 2009 så lenge du ikke promper rett etter boblene, for da er det luft i tarmene, så er det nok bebisen din som beveger seg ja;-) godt du ble i bedre humør. det ER kjipt med alle de som forteller at dekjenner liv allerede i uke 13 og sånn, når en ikke kjenner noe selv, men det er faktisk ikke såå vanlig å kjenne noe før uke 20. da skal lissom ALT ligge perfekt til rette; morkake, babyen, at du skal kjenne AKKURAT når babyen sparker akkurat der osv.. hehe så ejg vil påstå du er heldig som kjenner så mye som du gjør jeg! lykke til videre, snart har du en liten en som hopper i madrassen mens du prøver å sove (seriøst! inne i magen! Vesla mi lå sidelengs og hoppet alltid i madrassen når jeg prøvde å sove.. hehe)
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 6. april 2009 #6 Skrevet 6. april 2009 Hei du. Jeg er 18 uker i dag, førstegangs og har ikke kjent noe særlig. Litt vibrasjoner/boblinger og muuuuligens et par svake dult, men usikker på om det er babyen eller bare livlige tarmer. Var på ul for en uke siden og babyen stupte omtrent kråke uten at jeg kjente noe! Jeg har livmora foran forresten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå