Gå til innhold

BLEIEBØTTE: En god investering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man får jo som regel selve bøtta gratis, men hva koster posene/refillene, og har du syntes det var et godt kjøp?

Jeg har en 2-åring som viiirkelig setter fart på luktesansene mine (forhåpentligvis bleiefri i løpet av høsten). Men da kommer et annet troll til verden. Så....vi bir ikke kvitt dritten på en stund, hehe.... ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er mye bedre med en bleiebøtte. Ellers må jeg jo ut i bosset med posen med bleien hver gang jeg har byttet på h*n. Har du bleiebøtte slipper du "stanken" òg :P

Skrevet

Den du får gratis er vi veldig fornøyd med men ikke til gutten vår som er 1.5år no.. Syntes ikke den holder igjen lukten da.. Men som baby og frem til ett år var den det beste vi kunne ha:o) No har jeg heller en pose på terassen som jeg går ut og legger bleien i også når den er full går den i bosspannet... For oss har det vært det beste:o) Bor i 2 etasje da...

Skrevet

Vi har alltid bare hatt en vanlig søppelbøtte med pose i til bleiene. Synes ikke det avgir noe lukt i det hele tatt.Men så skifter vi hverdag da.......

Skrevet

Hvilken får en gratis da? Og hvor? Har en venninne som skal ha no i april, og hun trenger en. Enda bedre visst hun slipper å betale for den :P

Skrevet

Hei

Jeg synes den er super. Har den Angelcare saken som man får gratis hos Refleks og Barnas Hus.

For å "spare" litt på posene tar jeg kun bæsjebleier i bleiebøtten og tissebleier i vanlig søppel. Merker ikke noe lukt og fungerer veldig bra synes jeg!

Skrevet

Ja, det anbefales, veldig effektivt mot lukten. Vi har så lite bad nå at vi ikke har plass til den, men brukte den før vi flyttet...Posene koster jo litt, men du kan jo bare ta bæsjebleier dit som jeg ser at noen gjør...:)

Skrevet

Refillene koster ca 98,- tror jeg.

Jeg har hatt bøtta i 8 år, og er kjempefornøyd.

Skal garantert forts å bruke den til 3.mann nå.

Skrevet

Det er jo refilen som er kostbar, og det produsenten tjener penger på. Jeg har aldri vurdert det. Verre med eldre barn og lukt. Har en rull brødposer på badet som jeg putter bleiene i. Ellers går vi så ofte ut med bosset at det ikke er noe stort savn.

Skrevet

Om man syns refillen er dyr så kan man kjøpe en rull brødposer til ti kr på matbutikken og bruke istedenfor, og kaste en og en innpakket bleie i bøtten.

Jeg gikk over til slike poser da forrige mann var ca ett år gammel.

Man sparer en del på det :)

Skrevet

Har aldri hatt bleiebøtte, så det kan hende jeg ville vært fornøyd med det. Men jeg har aldri tenkt at jeg savner det, heller.

Skrevet

har, kunne aldri vært foruten! For med gutten på 1,5 år i huset sin bajs så funker ingenting annet! Posene holder lukten ganske så bra ute! Da vi ikke har egen søppeldunk så har jeg ikke mulighet til å gå til felleskonteinere etter hver bleie og om vi hadde hatt villle jeg ikke ha hatt en søppedunk full av drittbleier! Den man får gratis er bra og refil koster 249-299,- for 3 stk!

Skrevet

Syns ikke det er verdt pengene. Selv om du får bøtta gratis så koster jo refillene ganske mye. Jeg syns det lukter dritt uansett jeg altså. Prøvde alt mulig med bøtta vi hadde og endte opp med å sette den ut på verandaen og kaste bæsjebleiene der. Greit når babyen er liten men når de begynner med fast føde så syns ikke jeg bøtta hjelper stort mot lukta.

Skrevet

vi fikk det i barselgave av svigerfar. Funka kjempegreit. Ble jo ikke lukt av bæsjen før storebror gikk over til fast føde når han var 7 mnd, å da måtte vi kaste bleiene med engang, for det lukta samma pokkern...

MEN BLEIENE SKAL JO KASTES I MATSØPPEL NÅ... Å det kan de ikke hvis de er innpakket i plastikkposer fra butikken, ei heller de refilposene...

Denne gangen kommer vi til å ha matsøppelpose på badet å kaste bleiene i. For bæsj og tissbleiene lukter ikke i det hele tatt på nyfødte, såfremt de får bare morsmelk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...