Gå til innhold

Dere som har/har hatt svangerskapsforgiftning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har siden uke 29 slitt med veldig opp og ned BT.

Startet på 120/80 - 100/70 og hatt opp i 150/95.

Derfor blir jeg sjekket på Ullevål nå.

Jeg var på Ullevål igår da jeg våknet med den mest intense hodepinen i manns minne. Og følte meg skikkelig dårlig.

Hadde 160/86, som ikke er sååå høyt, men høyere enn jeg er vandt med.

Bare så vidt spor av protein i urinen og litt hevelser i bena.

Merker det i ansiktet idag. Men er ikke sikker på om det bare er fordi jeg har lagt på meg eller om det er hevelser.

Inatt våknet jeg etter 3 timer med søvn av hodepine igjen. Det er så heftig vondt at jeg har mest lyst å bare slå hue i veggen og besvime. Tok 2 paracet som hjalp etter 1,5 time ca. Så da fikk jeg sovet masse. Våknet sent idag og virket fin. Så kommer hodepinen igjen.

Hvor vondt skal jeg ha i hodet før jeg blir skikkelig redd?

Skal sjekke trykket igjen imorgen. Er skikkelig engstelig jeg nå.

Tror kanskje jeg blir satt igang snart om ikke dette gir seg.

Er heldigvis 36 fullgåtte, så om en uke er det ikke regnet som prematurt lenger :-)

Noen her som har hatt skikkelig svangerskapsforgiftning som kan forklare hvordan det utspilte seg på slutten? Eller som har svangerskapsforgifning og hva som blir gjort for å hjelpe deg.

Setter pris på alle svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg fikk sv.sk.forgiftn. rundt termin med førstemann. Hadde ingen slike symptomer som du beskriver. Hadde høyere BT enn deg. Undertrykk var 100 og vel så det.. Og + 2 i protein i urinen, ikke hevelse.

Jeg ble satt i gang dagen etter, men det tok noen dager før han kom. Slet med å få ned blodtrykket etter fødselen, så måtte være 6 dager på føden. Gråt meg omsider hjem, men fikk med meg BT medisiner hjem. Etter en liten uke hjemme var alt fint.

Syns du skal sørge for å få sjekket deg grundig imorgen. Jeg fikk beskjed at behandlingen mot sv.sk.forgiftn. var å føde. Ville ikke la de vente for lenge hvis hodepinen fortsetter å være så intens.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...