Gå til innhold

Tips til hvordan få opp lufta i magen til de små??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter så med å få vesla til å rape, så hun får så mye vondt i magen! Noen hjelpende råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter...

Skrevet

-Pass på kostholdet ditt, mye kan gjøres med å kutte ut enkelte matvarer. I mitt tilfelle var det brus.

-Sukkervann, 1 ss. sukker og 1 dl. vann. Det har vi brukt når ingenting alt har hjulpet. Vi lager sukkervann og gir henne i sprøyte, 1-5 ml. alt etter hvor gammel hun har vært.

Skrevet

Dere kan ta tak med høyre hånd rundt begge anklene på en gang, og legge venstre hånd på magen hans. Pekefinger og langfinger presses inn i magen mellom venstre lyske og navlen, middels hardt. Løft beina og stumpen opp og sving dem i sirkelbevegelser med klokken. Resulterer gjerne i stor promp og stort smil.

Dette er råd fra en kiropraktor med lang erfaring med kolikk, er helt ufarlig (selv om du skulle gjøre det litt feil). Fungerte på begge mine kolikkbarn. Fikk bekreftet det fra barnelege at det er helt ufarlig.

Skrevet

Dere kan ta tak med høyre hånd rundt begge anklene på en gang, og legge venstre hånd på magen hans. Pekefinger og langfinger presses inn i magen mellom venstre lyske og navlen, middels hardt. Løft beina og stumpen opp og sving dem i sirkelbevegelser med klokken. Resulterer gjerne i stor promp og stort smil.

Dette er råd fra en kiropraktor med lang erfaring med kolikk, er helt ufarlig (selv om du skulle gjøre det litt feil). Fungerte på begge mine kolikkbarn. Fikk bekreftet det fra barnelege at det er helt ufarlig.

Skrevet

Da skal jeg tenke mer over kosthold, og prøve dette knepet ved mageknip! Takk takk! Spent på om det har noen effekt :-)

Skrevet

mente guttens høyre lyske... sorry...

Skrevet

Ser du skriver gutt.. men dette er ei jente, det spiller vel ingen rolle for hvordan man gjør dette?

Skrevet

nei, det spiller ingen rolle. jeg bare kopierte et gammelt innlegg, tenkte ikke på å bytte kjønn :-)

Skrevet

Hm, høyre eller venstre lyske?

Om barnet ligger med bena mot meg vil jeg jo tro det blir den venstre lysken....? Eller er jeg på jordet?

Skrevet

barnets høyre lyske. det har å gjøre med hvilken vei luft/mat går gjennom tarmen. du holder beina med din høyre hånd, og preser i lysken med din ventre.

nå ble det riktig! :-)

Skrevet

Ah, okey:) Så for meg at jeg skulle ha håndflaten over "hele" magen jeg, og at fingertuppene presset ned på venstre side lissom... Men da gjør vi som du sier! Hehe..

Trikset skal i alle fall forsøkes på snuppa!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...