Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #1 Skrevet 6. april 2009 Barna er bare 10 mnd og 2 år. Jeg har jo selvfølgelig ikke lyst til å nekte han å se barna sine,men jeg har ikke så veldig lyst at junior skal være 50/50 når han er så liten. I tillegg er jeg ikke noe særlig begeistret i utgangspunktet,siden han bor hjemme hos foreldrene sine. Vil ikke at de skal oppdra han liksom,hvis dere skjønner.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #2 Skrevet 6. april 2009 Det grunnleggende spørsmålet er: Kunne du (og din ex) tenke dere å skifte hjem annenhver uke? Er svaret nei, må dere finne andre løsninger. Når foreldrene flytter fra hverandre kan man ikke få det til helt "100%". Og den nestbeste løsningen er ikke alltid den aller beste løsningen for begge foreldrene. Man kan imidlertid opprettholde meget god kontakt med den andre forelderen selv om man ikke bor der fast. Men da må de voksne være villig til å svelge noen kameler. Det blir ikke "helt likt" uansett. Hilsen en med 8 års erfaring med barnefordeling.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #3 Skrevet 6. april 2009 For det første; han vil ikke få det i retten, engang. Det er ikke anbefalt samvær med overnatting for barn under 1 år, og det er ikke anbefalt 50/50 for barn under 3 år. Dette er til barnas beste, og deres utvikling når det kommer til binding til hovedomsorgsperson og trygghet for resten av livet. Er det barnas beste å ha to likeverdige hjem som babyer? Hvordan tror du deres liv vil formes av det? Bindingsproblemer i voksen alder? Ikke et barndomshjem å ha "roten" sin fra? Jeg er av den oppfatning at 50/50 kun er til for foreldrenes egoisme, og ikke med tanke for barnas beste og hva de virkelig trenger. Det er dessverre slik at når den ene av foreldrene flytter fra maken, så flyttes det samtidig fra barna. Det er ikke barnas feil, og det skal det tas hensyn til. Ikke alltid det en ønsker er det som er beste løsningen for alle. Jeg vet om kun 1 barn som har 50/50, og dette barnet er i skolealder. Og jeg kjenner mange med mine-dine-våre barn. Les litt på barneombudet.no
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #4 Skrevet 6. april 2009 Barna er fremdeles for unge til 50/50, men dette er jo en ordning dere kan jobbe dere fram til. Anbefales ikke til barn under 3 år, men eldstemann er kanskje det snart? Hvor mye samvær har han nå da? Greit å trappe opp trinnvis selvsagt. Høres ikke ut som problemet er at far truer til seg 50/50 (slik noen dessverre gjør), så da kan dere vel samarbeide greit om en ordning som både er bra for dere og barna. Nå vet jeg ikke hvordan boligprisene er der dere bor eller om barnefar har jobb, men jeg hadde ikke greid meg økonomisk uten bostøtte og OS.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2009 #5 Skrevet 6. april 2009 Vi har 50/50 deling på vårt barn. Begynte med det med en gang jeg flyttet ut. H*n har nylig blitt 2 år.. Ifølge mekler så var det en bra løsning. Bf ville ha 50/50,rikket seg ikke en mm. Jeg ville ha 60/40. Orket ikke å krangle mer på det, så jeg gikk med på 50/50 på andre meklingsmøte. Følte mekler gikk i mot meg, og alt jeg jeg begrunnet med hvorfor jeg ville ha hovedomsorgen og gå over til 50/50 senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå