trebarnsmammaen Skrevet 6. april 2009 #1 Skrevet 6. april 2009 Hvorfor ikke bare bikini? Skjønner at dette er smak og behag, men de fleste bruker jo bikini på stranda og i basseng ellers. Hvis en skal trene i basseng, er det selvfølgelig en annen sak. Jeg tror noen skaper behov for oss gravide for å få oss tl å bruke penger;-)
Gjest Skrevet 6. april 2009 #2 Skrevet 6. april 2009 Jeg er enig med deg, men forstår også at noen vil ha dette for å skjule magen sin (ikke alle er like glad i å vise den fram, spesielt ikke om de har mye strekkmerker osv). Derimot ser jeg ikke helt poenget med mammatopper, mammagensere, mammatruser osv, her kan man jo fint bruke helt vanlig klær som er litt ekstra lange osv. Mange bukser passer jo også til stor mage.
Gjest eelis+spire Skrevet 6. april 2009 #3 Skrevet 6. april 2009 Det kommer jo helt an på størrelse og form på magen da! Har man en enorm struttemage er det ikke alltid man finner topper/gensere som passer over magen og også som helhet. Dessuten er det jo ikke alltid man vil vise frem hele magen med strekkmerker og det hele for alle i svømmehallen. Jeg for min del er allerede drittlei av at magen er "allemannseie" (hvorfor tror alle at det plutselig er greit å ta tak i magen uten å spørre først?), og vil ikke dele mer enn jeg allerede må.
Gjest Skrevet 6. april 2009 #4 Skrevet 6. april 2009 Jeg har hatt enorm mage med guttene, hadde SF-mål som lå langt over det grønne feltet, men hadde masse topper som passet likevel, jeg er også høy og trekker litt på det også. At man ikke liker å vise fram magen er jo en annen sak :-)
EnJente_m_2Jenter Skrevet 6. april 2009 #5 Skrevet 6. april 2009 Samme her, var diiiiger med snuppa, men kjøpte aldri noe gravidplagg. Gikk i bikini på stranden og fikk komplimenter for fin mage, aldri opplevd noen negativt. Man finner LIKE lett om ikke enklere klær som passer som ikke er gravideklær. Moten er jo i tillegg veldig sånn at det finnes slike klær. Tunikaer etc. Lange topper. Kjempeenkelt. Har faktisk ikke kjøpt et plagg i dette svangerskapet, da jeg har så masse som passer perfekt til mage
Gjest eelis+spire Skrevet 6. april 2009 #6 Skrevet 6. april 2009 Nei, jeg er ganske sikker på at hvis jeg får kjempemage og skal bruke vanlige klær, så må jeg opp mange størrelser, og siden jeg er veldig liten og nett kommer plaggene sikkert ikke til å passe rundt skuldrene og sånt. Men det vet jeg jo ikke før magen kommer :-)
Heidi <3 Skrevet 6. april 2009 #7 Skrevet 6. april 2009 jeg synes det er genialt med gravid badedrakt til trening i vann.. synes det er litt ekkelt å trene med bikini.. og dungribukse er jeg nødt å ha mamma bukse, ellers blir jo rumpa hengende nede ved knærne om jeg skal få igjen en vanlig bukse uten at det strammer. men topper og slik er jo enkelt at finde i vanlige klær. trenger ikke gå opp så mye i strørelse heller.
jons_gravid Skrevet 6. april 2009 #8 Skrevet 6. april 2009 Hei, tenkte jeg bare måtte svare på det spørsmålet, spesielt siden det ikke var noen andre som ser ut til å ha det samme "problemet" av de som har svart ) Jeg bruker vanligvis bikini når jeg bader, men nå har jeg kjøpt en stor og god badedrakt (ikke gravidbadedrakt, men en vanlig i litt større størrelse) til bading. Årsaken er at min navle som alltid har vært dyp innover etter fødselen for to år siden ble helt flat etter å ha stått ganske solid ut i siste del av svangerskapet. Nå som jeg er gravid står navelen alltid en-to cm utover på magen og det synes jeg selv er ekkelt! Den står ut hele tiden og poppet ut allerede ved 12 uker. Synes godt gjennom klærne også, men siden den er så stygg (man kan liksom se at det er litt blålig skjær der) liker jeg ikke at den vises. Føler meg ikke komfortabel med en navel som alle må kommentere. Lurer på hvordan det ser ut om et par mnd til, er nå 22 uker. Så det er årsaken til at jeg bruker badedrakt nå, til sommeren regner jeg med at jeg bruker badedrakten eller en bikini med noe over magen mens jeg bader og bikini mens jeg ligger i solen.
Panterjenta85 Skrevet 6. april 2009 #10 Skrevet 6. april 2009 Jeg har ikke kjøpt meg noe å bade i til sommeren, men regner med at jeg må gjøre det.. Har nokså små bikinier fra før av og alt undertøyet mitt er blitt pinlig lite. Dvs, jeg har jo ikke noe problem med å få det på meg, men det går liksom ikke så langt opp på magen som før... men med mindre jeg blir skikkelig misfornøyd med magen min kommer jeg nok til å bare kjøpe en bikini i litt større størrelse enn de jeg har fra før... Skal utenlands og håper veldig på denne gravidbrunfargen jeg har hørt så mye om! men om jeg skal begynne å trene i vann kommer jeg nok til å kjøpe en badedrakt også! Vi får se hvordan ryggen holder ut!
Gjest Skrevet 6. april 2009 #11 Skrevet 6. april 2009 Jeg er str XS og 34 i damestr. Kan GARANTERE at det er svært få topper/ gensere som passer. Maven min er ENORM i forhold til min str, og ingen bukser er behagelige på. Bortsett fra mammabukser med myke elastiske mavedeler. Gravidebadedrakt er ikke så dumt. Blir fort solbrent på den tynne huden på maven. Og i 30 varmegrader er det litt kjedelig å gå rundt i store digre t-skjorter. Upraktisk å bade i også. Bruker både bikini og badedrakt alt ettersom. Og ut i vannet må jeg om jeg vil eller ikke med en på 7 og en på 2 fra før. Var på Gina Tricot her om dagen for har hørt at der var mye romslige tunikaer der, men var alltid en søm eller et eller annet som gjorde at de ikke passet.
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 6. april 2009 #12 Skrevet 6. april 2009 trener i basseng, liker ikke bikini der, føler jeg bare må konsentrere meg om å ikke miste plaggene, eller at digre meieri jurene mine skal dette ut av bikinitoppen. Men på stranden blir det nok bikini.. er ikke fullt så mye bevegelse der som i basseng. vil ha litt mere sol på kroppen også der.
Nybakt tobarnsmamma Skrevet 6. april 2009 #13 Skrevet 6. april 2009 Bruker gravidbadedrakt pga har en stor mage med masse strekkmerker, som ikke er særlig pen å se på! Å dessuten er min bikini for liten for øyeblikket, puppene er blitt større, og kommer til å falle ut.. Er i basseng hver uke, og da er det kun badedrakt jeg bruker. Kjøpt på babyshop for den som lurte på det :-)
ifie Skrevet 6. april 2009 #14 Skrevet 6. april 2009 Loveherarts: man får kjøpt badedrakt for gravide på H&M, f.eks.
LRMG2 Skrevet 7. april 2009 #15 Skrevet 7. april 2009 Masse tull som markedsføres for gravide, det er jeg helt enig i. Men sist jeg var og svømte i basseng med sønnen min, tok det ikke lang tid før både pupper og rompa var i fri flyt - han kravler og sparker rundt på meg og tær og fingre får bikinien straks helt ute av kurs. Badedrakter sitter jo gjerne litt bedre.
ta|ie Skrevet 7. april 2009 #16 Skrevet 7. april 2009 haha... Ser for meg hvis jeg skulle tatt på meg den lille bikinien fra i fjor ;D Både mage og bryster har vokst LITT mye da! Og stopper nok ikke når det er sommer... Er sikkert litt mer behagelig med badedrakt da men skal nok prøve å finne en grei bikini her
bee* Skrevet 8. april 2009 #17 Skrevet 8. april 2009 skjønte ikke heller vitsen med mamma badedrakt i de 2 forige svangerskapene mine men nå er magen full i store fæle strekk mreker.Tror liksom at strekk merkene blir lettere å "hele" om jeg ikke utsetter de for så mye sol, er jo det de sier etter fødsel.. Føler meg mer dekket og anstendig også.. Som ho over sa er det greit når man edr et vandrene klatrestativ å ha noe som henger fast :-) Ang mamma topper ser eg ikke problet med å ha mamma topper syns det er godt å ha kler som ikke strammer over magen og de som man bruker med stor mage blir jo uansett ødelagt.. de får mage fasong. så fremst de ikke er veldig vide. Jeg er veldig lita så jeg syns det er greit å ha kler som sitter på de riktige plassene.. Ikkr gå rundt som ert telt... HURRA FOR MAMMA KLER!! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå